TWÓJ BIZNES - TWOJA PRACA 2 - I nabór - Powiatowy Urząd Pracy w Opolu


TWÓJ BIZNES - TWOJA PRACA 2


rpo
 

 

Szanowni Państwo

poniżej opublikowana została Lista Wniosków rekomendowanych do przyznania przedłużonego wsparcia pomostowego.
 
W dniu 15.05.2020r. Uczestnikom projektu, którym zostało przyznane przedłużone wsparcie pomostowe, zostaną przesłane pisma (w formie e-maila) o wynikach oceny Wniosków.

UWAGA: W dniu 19.05.2020r., ze względu na konieczność zawarcia Aneksów do Umowy na otrzymanie podstawowego wsparcia pomostowego w nieprzekraczalnym terminie do dnia 26.05.2020r., Uczestnicy projektu, którzy mają przyznane przedłużone wsparcie pomostowe, są zobowiązani złożyć celem weryfikacji, do Siedziby Partnera, tj. do Stowarzyszenia „Promocja Przedsiębiorczości", Opole ul. Damrota 4 (III piętro), tel. 77/456-56-00, w godzinach od 8:00 do 14:00, dokumenty niezbędne do zabezpieczenia prawidłowego wykonania Aneksu do Umowy na otrzymanie podstawowego wsparcia pomostowego, tj. dokumenty zgodne z §5 Regulaminu przyznawania środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości. Dokumenty należy składać w jednym egzemplarzu w zamkniętej kopercie poprzez wrzucenie do skrzynki na listy znajdującej się na drzwiach wejściowych do Siedziby Partnera: na III piętrze ul. Damrota 4 w Opolu.
 
Z uwagi na krótki termin procedury podpisania Aneksów do Umów na otrzymanie podstawowego wsparcia pomostowego – kompletowanie dokumentów niezbędnych do zabezpieczenia przedłużonego wsparcia pomostowego należy już zacząć, mając na uwadze, iż komplet dokumentów należy złożyć w dniu 19.05.2020r.
 
UWAGA: Dokumentów sporządzonych na Załącznikach do Regulaminu przyznawania środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości (załączniki nr: 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20) do zabezpieczenia Aneksu do Umowy na otrzymanie podstawowego wsparcia pomostowego prosimy nie podpisywać i nie wpisywać daty. Zostaną one uzupełnione przez Uczestnika projektu oraz poręczycieli w Siedzibie Partnera –  SPP w Opolu - w dniu podpisywania Aneksu do Umowy na otrzymanie podstawowego wsparcia pomostowego.
 
W celu prawidłowego zabezpieczenia wykonania przedłużonego wsparcia pomostowego Uczestnik projektu i jego małżonek oraz poręczyciele i ich małżonkowie są zobowiązani przy podpisaniu Aneksu do Umowy na otrzymanie podstawowego wsparcia pomostowego do okazania aktualnego dowodu osobistego oraz aktów zawarcia związku małżeńskiego.
 
Jednocześnie przypominamy, że Uczestnicy projektu, którzy złożą w wymaganym terminie komplet prawidłowo wypełnionych dokumentów do Aneksu do Umowy na otrzymanie podstawowego wsparcia pomostowego, zawiadomieni zostaną o dniu i godzinie podpisania Aneksu do Umowy na otrzymanie podstawowego wsparcia pomostowego w Siedzibie Partnera - SPP w Opolu.

Opole, 11.05.2020
 
 




Szanowni Państwo,
 
Uprzejmie informujemy, że 24 kwietnia 2020 r., w godzinach od 9.00 – 14.00 odbędzie się nabór Wniosków o przyznanie przedłużonego wsparcia pomostowego    dla 3 Uczestników projektu, którzy rozpoczęli prowadzenie działalności gospodarczej dnia 01.12.2019 r. oraz tych Uczestników projektu,  którzy wcześniej nie wnioskowali o ww. wsparcie, a zamierzają z niego skorzystać zgodnie z Uchwała nr 2467/2020 Zarządu Województwa Opolskiego z dnia 30 marca 2020 r. w sprawie przyjęcia odstępstw od procedur zawartych w dokumencie pn. Zasady udzielania wsparcia na założenie i prowadzenie działalności gospodarczej w ramach Działania 7.3 Zakładanie działalności gospodarczej RPO WO 2014-2020
 
Wniosek o przyznanie przedłużonego wsparcia pomostowego należy złożyć w Biurze projektu, w Centrum Aktywizacji Zawodowej PUP w Opolu, ul. J. B. Rudego 8.
 
Wnioski złożone w biurze projektu po wyznaczonym terminie i  godzinie nie zostaną przyjęte. Wnioski, które wpłyną po wyznaczonym terminie nie będą podlegały ocenie formalnej i merytorycznej i nie będą zwracane.

Wniosek o przyznanie przedłużonego wsparcia pomostowego (załącznik nr 26 do Regulaminu przyznawania środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości w projekcie TWÓJ BIZNES – TWOJA PRACA 2…) należy złożyć wraz ze  wymaganymi załącznikami:

  1. zaświadczeniem/oświadczeniem o niezaleganiu ze składkami na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne oraz niezaleganiu z uiszczaniem podatków,
  2. oświadczeniem o wysokości otrzymanej pomocy de minimis w roku podatkowym, w którym dana osoba przystępuje do projektu oraz w poprzedzających go dwóch latach podatkowych (załącznik nr 8 do w/w Regulaminu), lub
  3. kopią/i zaświadczeń o pomocy de minimis, wystawionymi przez podmioty udzielające pomocy w roku podatkowym, w którym dana osoba przystępuje do projektu oraz w poprzedzających go dwóch latach podatkowych,
  4. formularzem informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis, zgodnym ze wzorem stanowiącym załącznik do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 24 października 2014r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (załącznik nr 9 do w/w Regulaminu),
  5. oświadczeniem o nieposiadaniu długów objętych tytułami egzekucyjnymi oraz, że dana osoba nie jest dłużnikiem w sprawach prowadzonych w ramach egzekucji sądowej lub egzekucji administracyjnej (załącznik nr 13 do w/w Regulaminu),
  6. oświadczeniem o skorzystaniu/nieskorzystaniu przez uczestnika projektu równolegle z innych źródeł publicznych, w tym zwłaszcza ze środków Funduszu Pracy, PFRON, PROW 2014-2020 oraz środków oferowanych w ramach PO WER, RPO WO 2014-2020 na pokrycie tych samych wydatków kwalifikowalnych ponoszonych w ramach wsparcia pomostowego (załącznik nr 24 do w/w Regulaminu).

 
Przypominamy, że maksymalna wysokość przedłużonego wsparcia pomostowego wynosi 1 500,00 zł  brutto / 1 miesiąc. Przedłużone wsparcie pomostowe wypłacane jest w kwocie netto.
 
UWAGA:
Niezłożenie Wniosku o przyznanie przedłużonego wsparcia pomostowego w  wyznaczonym terminie, oznacza rezygnację Uczestnika projektu  z ubiegania się o przyznanie przedłużonego wsparcia pomostowego.  Tylko w wyjątkowych sytuacjach np. choroby potwierdzonej zwolnieniem lekarskim, zgonu bliskiej osoby umożliwione zostanie dostarczenie dokumentów po wyznaczonym terminie.

W razie pytań prosimy o kontakt  z Beneficjentem – PUP w Opolu z Panią Izabelą Bocheńską tel. 77 44 22 945.


Opole, 17.04.2020

 




UWAGA – MOŻLIWE ZMIANY  W REALIZACJI POSZCZEGÓLNYCH ETAPÓW PROJEKTU TWÓJ BIZNES – TWOJA PRACA 2

Szanowni Państwo,

uprzejmie informujemy, iż w związku z obowiązującym na terenie naszego kraju stanem epidemii, Zarząd Województwa Opolskiego w dniu 30.03.2020 r. podjął Uchwałę  w sprawie przyjęcia odstępstw od procedur zawartych w dokumencie pn. Zasady udzielania wsparcia na założenie i prowadzenie działalności gospodarczej w ramach Działania 7.3 Zakładanie działalności gospodarczej RPO WO 2014-2020.

Zmiany te zakładają:

  1. W przypadku zwolnienia przedsiębiorstw z konieczności opłacania składki ZUS za marzec 2020 r. (płatne do 10 kwietnia 2020), kwiecień 2020 r. (płatne do 10 maja 2020)  i maj 2020 r. (płatne do 10 czerwca 2020)., umożliwienie uczestnikom projektu przeznaczenia tych środków na inne koszty funkcjonowania przedsiębiorstwa, z katalogu wydatków kwalifikowalnych w ramach wsparcia pomostowego, bez konieczności ponownej oceny wniosków w tym zakresie;
  2. Wykorzystanie oszczędności powstałych w obecnie realizowanych projektach w ramach działania 7.3 na udzielenie wsparcia pomostowego podstawowego /przedłużonego osobom:
  • które o wsparcie wnioskowały, ale dla których zabrakło środków z uwagi na wyczerpanie środków,
  • które o to wsparcie nie wnioskowały z uwagi na brak podstaw do jego otrzymania, a których obecnie kondycja finansowa uległa znacznemu pogorszeniu i potrzebują tej pomocy;
  1. Umożliwienie uczestnikom projektu składanie wniosku o przyznanie przedłużonego wsparcia pomostowego później niż w piątym miesiącu otrzymywania podstawowego wsparcia pomostowego;
  2. Możliwość czasowego zawieszenia prowadzonej działalności gospodarczej, tak aby okres zawieszenia działalności nie był traktowany jako naruszenie wymogu zapewnienia trwałości (okres ten nie byłby wliczany do wymaganego 12 miesięcznego okresu utrzymania działalności gospodarczej, a zatem po ponownym jej wznowieniu musiałaby być ona prowadzona proporcjonalnie dłużej o okres jej zawieszenia);
  3. Możliwość niedotrzymania terminów wskazanych w Zasadach (np. związanych z niezwłocznym podjęciem działalności gospodarczej, podpisaniem umowy i wypłatą dotacji).
  4. Możliwość dokonania kontroli prowadzenia działalności  gospodarczej oraz prawidłowego wydatkowania dotacji w sposób zdalny (z pominięciem konieczności przeprowadzenia kontroli na miejscu).
Ponadto w przypadku uzyskania zgody Ministerstwa Funduszy i Polityki Rozwoju na odstąpienie od warunków wynikających z Wytycznych dotyczących rynku pracy będzie możliwe wykorzystanie oszczędności powstałych w obecnie realizowanych projektach w ramach działania 7.3 na udzielenie wsparcia pomostowego podstawowego/przedłużonego osobom, które zawiesiły działalność gospodarczą na czas związany z epidemią, jednak nadal ponoszą stałe miesięczne opłaty także w okresie zawieszenia działalności. W tym przypadku możliwe będzie wydłużenie okresu udzielania wsparcia pomostowego.

W związku z powyższym 06.04.2020 r. do wszystkich 53 uczestników projektu, którzy otrzymali dotację na rozpoczęcie działalności gospodarczej koordynator  projektu – Izabela Bocheńska – pracownik PUP w Opolu, wyśle emaila z następującymi pytaniami:

 
  1. Czy zamierza Pani/Pan  zrezygnować  z opłacania składek ZUS za miesiące: marzec, kwiecień i maj 2020 r.?
  2. Czy w przypadku zwolnienia Pani/Pana  z konieczności opłacania składek ZUS za miesiące: marzec, kwiecień, maj 2020 r., ma Pani/Pan możliwość przeznaczenia niewydatkowanych środków ze wsparcia pomostowego przeznaczonych pierwotnie na opłacenie składek ZUS,   na inne koszty/wydatki związane z prowadzoną działalnością gospodarczą, zgodne z katalogiem wydatków kwalifikowalnych w ramach wsparcia pomostowego? Proszę napisać jakie byłyby to wydatki, pamiętając jednocześnie, że należy udokumentować ich poniesienie ?
 
UWAGA: Pytanie numer 1 i 2 dotyczy 3 uczestników projektu, którzy aktualnie otrzymują podstawowe wsparcie pomostowe i 41 uczestników projektu, którzy aktualnie otrzymują przedłużone wsparcie pomostowe.

 
  1. Czy wyraża Pani/Pan  chęć skorzystania ze wsparcia pomostowego na tym etapie projektu?
 
UWAGA: Pytanie 3 dotyczy 4 uczestników projektu, którzy nie zawnioskowali i nie otrzymali podstawowego wsparcia pomostowego oraz 5 uczestników projektu, którzy otrzymali podstawowe wsparcie pomostowe ale nie zawnioskowali i nie otrzymują przedłużonego wsparcia pomostowego.

 
  1. Czy zamierza Pan/Pani czasowo zawiesić działalność gospodarczą? Jeżeli tak to proszę napisać w jakim okresie planuje Pani/Pan to zrobić i na jaki okres.

 
W emailu zamieszczona zostanie prośba o udzielenie odpowiedzi na powyższe pytania w nieprzekraczalnym terminie do dnia 08.04.2020 (środa) do godz.10:00  w formie elektronicznej na ten sam email z które wysłane zostanie pytanie.
 
Po otrzymaniu od uczestników projektu odpowiedzi na powyższe pytania, i przeanalizowaniu ich przez personel projektu, na stronie internetowej projektu zamieszczone zostaną szczegółowe informacje dotyczące sposobu realizacji ww. zmian w projekcie oraz dokumenty, na podstawie których uczestnicy projektu będą mogli wnioskować o ich dokonanie.
 
 
Opole, 05.04.2020


 



UWAGA!!!

Z  uwagi na zagrożenie zakażeniem koronawirusem, w trosce  o zdrowie pracowników i interesantów, zwracamy się z uprzejmą prośbą o ograniczenie osobistych kontaktów z pracownikami  Stowarzyszenia „Promocja Przedsiębiorczości" w Opolu. W celu załatwienia spraw związanych z projektem „Twój Biznes – Twoja Praca 2" prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny:  tel.: 500-169-177, 669-425-485; e-mail: biuro@spp.opole.pl, m.maksymowicz@spp.opole.pl
 
W pozostałych sprawach prosimy o kontakt poprzez e-mail: biuro@spp.opole.pl lub telefon stacjonarny obsługiwany w trakcie obecności pracowników: 77 456 56 00               
 
Liczymy na Państwa wyrozumiałość. Prośba nasza podyktowana jest troską o Państwa  i nasze zdrowie.
 
                                                                                                                                         Zarząd Stowarzyszenia „Promocji Przedsiębiorczości"
 




Szanowni Państwo,

w związku z powiadomieniem o wynikach oceny merytorycznej Wniosków o przyznanie podstawowego wsparcia pomostowego w ramach II naboru - najpóźniej do dnia 24.02.2020 r., należy złożyć celem weryfikacji,  do Siedziby Partnera, tj. do Stowarzyszenia „Promocja Przedsiębiorczości", Opole ul. Damrota 4 (III piętro), tel. 77/456-56-00, w godzinach od 8:00 do 14:00, dokumenty niezbędne do zabezpieczenia prawidłowego wykonania Umowy na otrzymanie podstawowego wsparcia pomostowego, tj. dokumenty zgodne z §5 Regulaminu przyznawania środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości. Dokumenty należy składać w jednym egzemplarzu.
 
UWAGA: Dokumentów sporządzonych na Załącznikach do Regulaminu przyznawania środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości (załączniki nr: 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20) do zabezpieczenia Umowy na otrzymanie podstawowego wsparcia pomostowego prosimy nie podpisywać i nie wpisywać daty. Zostaną one uzupełnione przez Uczestnika projektu oraz poręczycieli w Siedzibie Partnera –  SPP w Opolu - w dniu podpisywania Umowy na otrzymanie podstawowego wsparcia pomostowego.
 
W celu prawidłowego zabezpieczenia wykonania Umowy na otrzymanie podstawowego wsparcia pomostowego Uczestnik projektu i jego małżonek oraz poręczyciele i ich małżonkowie są zobowiązani przy podpisaniu Umowy do okazania aktualnego dowodu osobistego oraz aktów zawarcia związku małżeńskiego.
 
Jednocześnie przypominamy, że Uczestnicy projektu, którzy złożą w wymaganym terminie komplet prawidłowo wypełnionych dokumentów do Umowy na otrzymanie podstawowego wsparcia pomostowego, zawiadomieni zostaną o dniu i godzinie podpisania Umowy na otrzymanie podstawowego wsparcia pomostowego w Siedzibie Partnera - SPP w Opolu.
 
Podpisanie Umowy na otrzymanie podstawowego wsparcia pomostowego musi nastąpić w nieprzekraczalnym terminie 21-dni (roboczych) od dnia zawiadomienia Uczestnika projektu o przyznaniu podstawowego wsparcia pomostowego, tj. do dnia 12.03.2020 r.

Opole, 12.02.2020
 
 



Szanowni Państwo,

Uczestnicy Projektu, którym została wypłacona ostatnia transza podstawowego wsparcia pomostowego – są zobowiązani przedłożyć Beneficjentowi dokumenty potwierdzające fakt prowadzenia przez siebie działalności gospodarczej, w postaci oryginałów zaświadczenia z Urzędu Skarbowego oraz  ZUS.

W związku z powyższym, celem rozliczenia wsparcia pomostowego, Uczestnicy Projektu, którym dotychczas została wypłacona ostatnia transza podstawowego wsparcia pomostowego, są zobowiązani w terminie do dnia 05.02.2020 r. złożyć do Siedziby Partnera, tj. do Stowarzyszenia „Promocja Przedsiębiorczości", Opole ul. Damrota 4 (III piętro), tel. 77/456-56-00, w godzinach od 8:00 do 14:00 oryginały zaświadczeń z Urzędu Skarbowego oraz ZUS potwierdzające fakt prowadzenia przez siebie działalności gospodarczej. Dokumenty należy składać w jednym egzemplarzu.
 
W celu otrzymania zaświadczenia z ZUS, należy w odpowiednim oddziale ZUS wypełnić „Wniosek ZUS-EWZ-1" o wydanie zaświadczenia o zgłoszeniu do obowiązkowych ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych (z uzyskanych informacji wynika, iż zaświadczenie jest wydawane bezzwłocznie, tj. „od ręki" w oddziale ZUS).

W celu otrzymania zaświadczenia z US, należy w odpowiednim oddziale US wypełnić „Wniosek o wydanie zaświadczenia z wyłączeniem Zaświadczenia o niezaleganiu/stwierdzającego stan zaległości". Ponieważ wzory zaświadczeń mogą nieznacznie różnić się w zależności od oddziału US – w załączeniu poniżej wzór wniosku obowiązujący w IUS w Opolu. We wzorze wskazano odpowiednie informacje do zaznaczenia (z uzyskanych informacji wynika, iż zaświadczenie jest wydawane do 7-dni od złożenia stosownego wniosku).
 
 


 

Szanowni Państwo,
 
poniżej opublikowana została Lista Wniosków rekomendowanych do przyznania przedłużonego wsparcia pomostowego
 
23.01.2020 r. Uczestnikom projektu, którym przyznane zostało przedłużone wsparcie pomostowe, zostaną przesłane pisma (w formie e-maila) o wynikach oceny Wniosków.
 
UWAGA: W dniu 24.01.2020r., ze względu na konieczność zawarcia Aneksów do Umowy na otrzymanie podstawowego wsparcia pomostowego w nieprzekraczalnym terminie do dnia 03.02.2020r., Uczestnicy projektu, którzy będą mieli przyznane przedłużone wsparcie pomostowe, są zobowiązani złożyć celem weryfikacji, do Siedziby Partnera, tj. do Stowarzyszenia „Promocja Przedsiębiorczości", Opole ul. Damrota 4 (III piętro), tel. 77/456-56-00, w godzinach od 8:00 do 14:00, dokumenty niezbędne do zabezpieczenia prawidłowego wykonania Aneksu do Umowy na otrzymanie podstawowego wsparcia pomostowego, tj. dokumenty zgodne z §5 Regulaminu przyznawania środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości. Dokumenty należy składać w jednym egzemplarzu.
 
Z uwagi na krótki termin procedury podpisania Aneksów do Umów na otrzymanie podstawowego wsparcia pomostowego – należy już kompletować dokumenty niezbędne do zabezpieczenia przedłużonego wsparcia pomostowego, mając na uwadze, iż komplet dokumentów należy złożyć w SPP w Opolu w dniu 24.01.2020r. !!!
 
UWAGA: Dokumentów sporządzonych na Załącznikach do Regulaminu przyznawania środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości (załączniki nr: 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20) do zabezpieczenia Aneksu do Umowy na otrzymanie podstawowego wsparcia pomostowego prosimy nie podpisywać i nie wpisywać daty. Zostaną one uzupełnione przez Uczestnika projektu oraz poręczycieli w Siedzibie Partnera –  SPP w Opolu - w dniu podpisywania Aneksu do Umowy na otrzymanie podstawowego wsparcia pomostowego.
 
W celu prawidłowego zabezpieczenia wykonania przedłużonego wsparcia pomostowego Uczestnik projektu i jego małżonek oraz poręczyciele i ich małżonkowie są zobowiązani przy podpisaniu Aneksu do Umowy na otrzymanie podstawowego wsparcia pomostowego okazania aktualnego dowodu osobistego oraz aktów zawarcia związku małżeńskiego.
 
Jednocześnie przypominamy, że Uczestnicy projektu, którzy złożą w wymaganym terminie komplet prawidłowo wypełnionych dokumentów do Aneksu do Umowy na otrzymanie podstawowego wsparcia pomostowego, zawiadomieni zostaną o dniu i godzinie podpisania Aneksu do Umowy na otrzymanie podstawowego wsparcia pomostowego w Siedzibie Partnera - SPP w Opolu.
 
 
Opole, 16.01.2020
 
 
 
 


Szanowni Państwo,

Uprzejmie informujemy, że 16 stycznia 2020 r., w godzinach od 9.00 – 14.00 odbędzie się nabór Wniosków o przyznanie podstawowego wsparcia pomostowego dla 3 Uczestników projektu, którzy rozpczęli prowadzenie dzialalnosci gospodarczej 01.12.2019 r.
 
Wniosek o przyznanie podstawowego wsparcia pomostowego należy złożyć w Biurze projektu Partnera – Stowarzyszeniu „Promocja Przedsiębiorczości", Opole, ul. Damrota 4, III piętro lub przesłać pocztą w terminie i  godzinach określonych na stronie internetowej Projektu.
 
 Wnioski złożone w biurze projektu Partnera po wyznaczonej dacie i  godzinie nie zostaną przyjęte. W przypadku wysłania dokumentów drogą pocztową za termin złożenia Wniosku o przyznanie podstawowego wsparcia pomostowego uznaje się datę wpływu Wniosku do Partnera, a nie datę stempla pocztowego. Wnioski, które wpłyną po wyznaczonym terminie naboru (określonego na stronie internetowej Projektu ) nie będą podlegały ocenie formalnej i merytorycznej i nie będą zwracane.
 
Wniosek o przyznanie podstawowego wsparcia pomostowego (załącznik nr 23 do niniejszego Regulaminu przyznawania środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości w projekcie TWÓJ BIZNES – TWOJA PRACA 2) należy złożyć wraz ze  wymaganymi załącznikami:

  1. oświadczeniem o wysokości otrzymanej pomocy de minimis w roku podatkowym, w którym dana osoba przystępuje do projektu oraz w poprzedzających go dwóch latach podatkowych (załącznik nr 8 do niniejszego Regulaminu), lub
  2. kopią/ami zaświadczeń o pomocy de minimis, wystawionymi przez podmioty udzielające pomocy w roku podatkowym, w którym dana osoba przystępuje do projektu oraz w poprzedzających go dwóch latach podatkowych,
  3. formularzem informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis, zgodnym ze wzorem stanowiącym załącznik do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 24 października 2014r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (załącznik nr 9 do niniejszego regulaminu),
  4. oświadczeniem o nie posiadaniu długów objętych tytułami egzekucyjnymi oraz, że dana osoba nie jest dłużnikiem w sprawach prowadzonych w ramach egzekucji sądowej lub egzekucji administracyjnej (załącznik nr 13 do niniejszego regulaminu),
  5. oświadczeniem o skorzystaniu lub nieskorzystaniu przez uczestnika projektu równolegle z innych źródeł publicznych, w tym zwłaszcza ze środków Funduszu Pracy, PFRON, PROW 2014-2020 oraz środków oferowanych w ramach PO WER, RPO WO 2014-2020 na pokrycie tych samych wydatków kwalifikowalnych ponoszonych w ramach wsparcia pomostowego (załącznik nr 24 do niniejszego regulaminu).

 
Przypominamy, że maksymalna wysokość podstawowego wsparcia pomostowego wynosi 1 500,00 zł  brutto / 1 miesiąc. Podstawowe wsparcie pomostowe wypłacane jest w kwocie netto.
 
Rozliczenie podstawowego wsparcia pomostowego następuje w terminie do 7 dni od daty wypłaty ostatniej jego transzy 9 za 6 miesiąc prowadzenia działalności gospodarczej ), poprzez złożenie szczegółowego zestawienia towarów lub usług, których zakup został dokonany z przyznanych środków, do którego załączone zostają faktury lub inne dokumenty księgowe potwierdzające dokonanie zakupu towarów i/lub usług i wskazujące stawki podatku VAT dla poszczególnych wydatków.
 
UWAGA:
Niezłożenie Wniosku o przyznanie podstawowego wsparcia pomostowego w  wyznaczonym terminie, oznacza rezygnację Uczestnika projektu  z ubiegania się o przyznanie podstawowego wsparcia pomostowego.  Tylko w wyjątkowych sytuacjach np. choroby potwierdzonej zwolnieniem lekarskim, zgonu bliskiej osoby umożliwione zostanie dostarczenie dokumentów po wyznaczonym terminie. Decyzję w tej kwestii każdorazowo podejmuje Partner.
 
W razie pytań prosimy o kontakt:

z Partnerem – SPP w Opolu z  Magdaleną Maksymowicz lub Agnieszką Rytwińską tel. 77 456 56 00 lu

lub z Beneficjentem – PUP w Opolu z  Izabelą Bocheńską tel. 77 44 22 945
 
Opole, 08.01.2020





Szanowni Państwo,

uprzejmie prosimy o zapoznanie się z treścią pisma WUP w Opolu z 03.01.2020 r. zawierającego informacje i wyjaśnienia pomocne do przygotowania i złożenia przez Uczestników projektu „Zestawienia wydatków poniesionych w ramach wsparcia pomostowego" – załącznik nr 28 do „Regulaminu przyznawania  środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości w projekcie TWÓJ BIZNES – TWOJA PRACA 2…"

Skan pisma WUP w Opolu w formie pdf znajduje się poniżej, tam gdzie wszystkie regulaminy i listy rankingowe.

 
Opole, 03.01.2020
 





Szanowni Państwo,

 

Uprzejmie informujemy, iż planowany termin wypłaty kolejnej transzy podstawowego wsparcia pomostowego przypada 31.12.2019r. W przypadku Uczestników projektu, dla których miesiąc grudzień jest 6-tym miesiącem prowadzenia działalności gospodarczej, będzie to data wypłaty ostatniej transzy.

UWAGA: Rozliczenie podstawowego wsparcia pomostowego następuje w terminie do 7 dni od daty wypłaty ostatniej jego transzy, poprzez złożenie szczegółowego zestawienia towarów lub usług, których zakup został dokonany z przyznanych środków, do którego załączone zostają faktury lub inne dokumenty księgowe potwierdzające dokonanie zakupu towarów i/lub usług i wskazujące stawki podatku VAT dla poszczególnych wydatków.

W związku z powyższym Uczestnicy projektu, którym zostanie wypłacona ostatnia transza podstawowego wsparcia pomostowego, są zobowiązani w terminie do  13.01.2020r. złożyć celem rozliczenia wsparcia pomostowego, do Siedziby Partnera, tj. do Stowarzyszenia „Promocja Przedsiębiorczości", Opole ul. Damrota 4 (III piętro), tel. 77/456-56-00, w godzinach od 8:00 do 14:00, Zestawienie wydatków poniesionych w ramach podstawowego wsparcia pomostowego (Załącznik nr 28 do Regulaminu przyznawania środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości), do którego załączone zostają kopie faktur lub innych dokumentów księgowych potwierdzających dokonanie zakupu towarów i/lub usług i wskazujących stawki podatku VAT dla poszczególnych wydatków oraz potwierdzenia zapłaty. Dokumenty należy składać w jednym egzemplarzu.

Z uwagi na krótki termin procedury rozliczenia podstawowego wsparcia pomostowego – prosimy o przystąpienie do kompletowania dokumentów niezbędnych do rozliczenia otrzymanego podstawowego wsparcia pomostowego, mając na uwadze, iż komplet dokumentów będzie należało złożyć w terminie 7 dni od daty wypłaty ostatniej jego transzy, tj. do 13.01.2020r !!!

 

Opole, 18.12.2019 r.




Szanowni Państwo,
 

Uprzejmie informujemy, że w okresie od 28 do 29 listopada 2019 r., w godzinach od 9.00 – 14.00 odbędzie się nabór Wniosków o przyznanie przedłużonego wsparcia pomostowego.
 
Wniosek o przyznanie przedłużonego wsparcia pomostowego należy złożyć w Biurze projektu Partnera – Stowarzyszeniu „Promocja Przedsiębiorczości", Opole, ul. Damrota 4, III piętro lub przesłać pocztą w terminie i  godzinach określonych na stronie internetowej Projektu.
 
Wnioski złożone w biurze projektu Partnera po wyznaczonym terminie i  godzinie nie zostaną przyjęte. W przypadku wysłania dokumentów drogą pocztową za termin złożenia Wniosku o przyznanie przedłużonego wsparcia pomostowego uznaje się datę wpływu Wniosku do Partnera, a nie datę stempla pocztowego. Wnioski, które wpłyną po wyznaczonym terminie nie będą podlegały ocenie formalnej i merytorycznej i nie będą zwracane.

 

Wniosek o przyznanie przedłużonego wsparcia pomostowego (załącznik nr 26 do Regulaminu przyznawania środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości w projekcie TWÓJ BIZNES – TWOJA PRACA 2…) należy złożyć wraz ze  wymaganymi załącznikami:

  1. zaświadczeniem/oświadczeniem o niezaleganiu ze składkami na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne oraz niezaleganiu z uiszczaniem podatków,
  2. oświadczeniem o wysokości otrzymanej pomocy de minimis w roku podatkowym, w którym dana osoba przystępuje do projektu oraz w poprzedzających go dwóch latach podatkowych (załącznik nr 8 do w/w Regulaminu), lub
  3. kopią/i zaświadczeń o pomocy de minimis, wystawionymi przez podmioty udzielające pomocy w roku podatkowym, w którym dana osoba przystępuje do projektu oraz w poprzedzających go dwóch latach podatkowych,
  4. formularzem informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis, zgodnym ze wzorem stanowiącym załącznik do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 24 października 2014r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (załącznik nr 9 do w/w Regulaminu),
  5. oświadczeniem o nieposiadaniu długów objętych tytułami egzekucyjnymi oraz, że dana osoba nie jest dłużnikiem w sprawach prowadzonych w ramach egzekucji sądowej lub egzekucji administracyjnej (załącznik nr 13 do w/w Regulaminu),
  6. oświadczeniem o skorzystaniu/nieskorzystaniu przez uczestnika projektu równolegle z innych źródeł publicznych, w tym zwłaszcza ze środków Funduszu Pracy, PFRON, PROW 2014-2020 oraz środków oferowanych w ramach PO WER, RPO WO 2014-2020 na pokrycie tych samych wydatków kwalifikowalnych ponoszonych w ramach wsparcia pomostowego (załącznik nr 24 do w/w Regulaminu).

 
Przypominamy, że maksymalna wysokość przedłużonego wsparcia pomostowego wynosi 1 500,00 zł  brutto / 1 miesiąc. Przedłużone wsparcie pomostowe wypłacane jest w kwocie netto.
 
UWAGA:
Niezłożenie Wniosku o przyznanie przedłużonego wsparcia pomostowego w  wyznaczonym terminie, oznacza rezygnację Uczestnika projektu  z ubiegania się o przyznanie przedłużonego wsparcia pomostowego.  Tylko w wyjątkowych sytuacjach np. choroby potwierdzonej zwolnieniem lekarskim, zgonu bliskiej osoby umożliwione zostanie dostarczenie dokumentów po wyznaczonym terminie. Decyzję w tej kwestii każdorazowo podejmuje Partner.
 
W razie pytań prosimy o kontakt:

z Partnerem – SPP w Opolu z Panią Magdaleną Maksymowicz lub Agnieszką Rytwińską tel. 77 456 56 00 lub

z Beneficjentem – PUP w Opolu z Panią Izabelą Bocheńską tel. 77 44 22 945
 
Opole, 07.11.2019
 
 


 Szanowni Państwo,
 
W związku z powiadomieniem o wynikach oceny merytorycznej Wniosków o przyznanie podstawowego wsparcia pomostowego najpóźniej do dnia 04.11.2019 r., należy złożyć celem weryfikacji, do Siedziby Partnera, tj. do Stowarzyszenia „Promocja Przedsiębiorczości", Opole ul. Damrota 4 (III piętro), tel. 77/456-56-00, w godzinach od 8:00 do 14:00, dokumenty niezbędne do zabezpieczenia prawidłowego wykonania Umowy na otrzymanie podstawowego wsparcia pomostowego, tj. dokumenty zgodne z §5 Regulaminu przyznawania środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości. Dokumenty należy składać w jednym egzemplarzu.
 
UWAGA: Dokumentów sporządzonych na Załącznikach do Regulaminu przyznawania środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości (załączniki nr: 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20) do zabezpieczenia Umowy na otrzymanie podstawowego wsparcia pomostowego prosimy nie podpisywać i nie wpisywać daty. Zostaną one uzupełnione przez Uczestnika projektu oraz poręczycieli w Siedzibie Partnera – SPP w Opolu - w dniu podpisywania Umowy na otrzymanie podstawowego wsparcia pomostowego.
 
W celu prawidłowego zabezpieczenia wykonania Umowy na otrzymanie podstawowego wsparcia pomostowego Uczestnik projektu i jego małżonek oraz poręczyciele i ich małżonkowie są zobowiązani przy podpisaniu Umowy do okazania aktualnego dowodu osobistego oraz aktów zawarcia związku małżeńskiego.
 
Jednocześnie przypominamy, że Uczestnicy projektu, którzy złożą w wymaganym terminie komplet prawidłowo wypełnionych dokumentów do Umowy na otrzymanie podstawowego wsparcia pomostowego, zawiadomieni zostaną o dniu i godzinie podpisania Umowy na otrzymanie podstawowego wsparcia pomostowego w Siedzibie Partnera - SPP w Opolu.
 
Podpisanie Umowy na otrzymanie podstawowego wsparcia pomostowego musi nastąpić w nieprzekraczalnym terminie 21-dni (roboczych) od dnia zawiadomienia Uczestnika projektu o przyznaniu podstawowego wsparcia pomostowego, tj. do dnia 25 listopada 2019 r.

Opole, 24.10.2019
 
 


Szanowni Państwo,

Uprzejmie informujemy, że poniżej zamieszczona została Lista „Wniosków o przyznanie podstawowego wsparcia pomostowego" złożonych przez Uczestników projektu TWÓJ BIZNES – TWOJA PRACA 2,  rekomendowanych do otrzymania dofinansowania.
Najpóźniej w terminie do 28.10.2019 r. zostaną Państwo poinformowani ( za pośrednictwem e-maila i SMS ) przez Partnera – Stowarzyszenie „Promocja Przedsiębiorczości" o wynikach oceny.
 
Opole, 22.10.2019




Szanowni Państwo,
               
Uprzejmie informujemy, że w okresie od 13 do 30 września br. koordynator projektu  - Izabela Bocheńska będzie nieobecna w pracy. W przypadku pytań związanych z realizacją projektu prosimy o kontakt z Partnerem – Stowarzyszeniem „Promocja Przedsiębiorczości" , teL. 77 456 56 00.
 
Opole, 12.09.2019 r.
 



Szanowni Państwo,

Uprzejmie informujemy, że w okresie od 13 do 17 września 2019 r., w godzinach od 9.00 – 14.00 odbędzie się nabór Wniosków o przyznanie podstawowego wsparcia pomostowego.
 
Wniosek o przyznanie podstawowego wsparcia pomostowego należy złożyć w Biurze projektu Partnera – Stowarzyszeniu „Promocja Przedsiębiorczości", Opole, ul. Damrota 4, III piętro lub przesłać pocztą w terminie i  godzinach określonych na stronie internetowej Projektu.
 
 Wnioski złożone w biurze projektu Partnera po wyznaczonej dacie i  godzinie nie zostaną przyjęte. W przypadku wysłania dokumentów drogą pocztową za termin złożenia Wniosku o przyznanie podstawowego wsparcia pomostowego uznaje się datę wpływu Wniosku do Partnera, a nie datę stempla pocztowego. Wnioski, które wpłyną po wyznaczonym terminie naboru (określonego na stronie internetowej Projektu ) nie będą podlegały ocenie formalnej i merytorycznej i nie będą zwracane.
 
Wniosek o przyznanie podstawowego wsparcia pomostowego (załącznik nr 23 do niniejszego Regulaminu przyznawania środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości w projekcie TWÓJ BIZNES – TWOJA PRACA 2) należy złożyć wraz ze  wymaganymi załącznikami:

  1. oświadczeniem o wysokości otrzymanej pomocy de minimis w roku podatkowym, w którym dana osoba przystępuje do projektu oraz w poprzedzających go dwóch latach podatkowych (załącznik nr 8 do niniejszego Regulaminu), lub
  2. kopią/ami zaświadczeń o pomocy de minimis, wystawionymi przez podmioty udzielające pomocy w roku podatkowym, w którym dana osoba przystępuje do projektu oraz w poprzedzających go dwóch latach podatkowych,
  3. formularzem informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis, zgodnym ze wzorem stanowiącym załącznik do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 24 października 2014r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (załącznik nr 9 do niniejszego regulaminu),
  4. oświadczeniem o nie posiadaniu długów objętych tytułami egzekucyjnymi oraz, że dana osoba nie jest dłużnikiem w sprawach prowadzonych w ramach egzekucji sądowej lub egzekucji administracyjnej (załącznik nr 13 do niniejszego regulaminu),
  5. oświadczeniem o skorzystaniu lub nieskorzystaniu przez uczestnika projektu równolegle z innych źródeł publicznych, w tym zwłaszcza ze środków Funduszu Pracy, PFRON, PROW 2014-2020 oraz środków oferowanych w ramach PO WER, RPO WO 2014-2020 na pokrycie tych samych wydatków kwalifikowalnych ponoszonych w ramach wsparcia pomostowego (załącznik nr 24 do niniejszego regulaminu).

 
Przypominamy, że maksymalna wysokość podstawowego wsparcia pomostowego wynosi 1 500,00 zł  brutto / 1 miesiąc. Podstawowe wsparcie pomostowe wypłacane jest w kwocie netto.
 
Rozliczenie podstawowego wsparcia pomostowego następuje w terminie do 7 dni od daty wypłaty ostatniej jego transzy 9 za 6 miesiąc prowadzenia działalności gospodarczej ), poprzez złożenie szczegółowego zestawienia towarów lub usług, których zakup został dokonany z przyznanych środków, do którego załączone zostają faktury lub inne dokumenty księgowe potwierdzające dokonanie zakupu towarów i/lub usług i wskazujące stawki podatku VAT dla poszczególnych wydatków.
 
UWAGA:
Niezłożenie Wniosku o przyznanie podstawowego wsparcia pomostowego w  wyznaczonym terminie, oznacza rezygnację Uczestnika projektu  z ubiegania się o przyznanie podstawowego wsparcia pomostowego.  Tylko w wyjątkowych sytuacjach np. choroby potwierdzonej zwolnieniem lekarskim, zgonu bliskiej osoby umożliwione zostanie dostarczenie dokumentów po wyznaczonym terminie. Decyzję w tej kwestii każdorazowo podejmuje Partner.
 
W razie pytań prosimy o kontakt:

z Partnerem – SPP w Opolu z  Magdaleną Maksymowicz lub Agnieszką Rytwińską tel. 77 456 56 00 lu

lub z Beneficjentem – PUP w Opolu z  Izabelą Bocheńską tel. 77 44 22 945
 
Opole, 13.08.2019
 
 



Szanowni Państwo,

uprzejmie informujemy, że poniżej zamieszczona została Lista rankingowa po odwołaniach oraz Lista rezerwowa Wniosków o przyznanie dotacji złożonych przez Uczestników projektu TWÓJ BIZNES – TWOJA PRACA 2.

Uczestnicy projektu, których wnioski znajdują się na pozycji od 1 do 7  na Liście rankingowej po odwołaniach powinni dokonać  rejestracji działalności gospodarczej z dniem 01.08.2019 r. (dzień rejestracji działalności powinien być tożsamy z jej rozpoczęciem) i dostarczyć najpóźniej do 08.08.2019 r. do Partnera realizującego wspólnie z PUP w Opolu niniejszy projekt tj. do Stowarzyszenia „Promocja Przedsiębiorczości", Opole ul. Damrota 4 (III piętro), tel. 77 456 56 00, w godzinach od 9.00  do 14.00 celem weryfikacji,  dokumenty niezbędne do zawarcia  Umowy na otrzymanie dotacji, w tym:
1. Wydruk z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej – CEIDG, poświadczający zarejestrowanie i rozpoczęcie prowadzenia działalności gospodarczej w terminie wskazanym przez Realizatora projektu - PUP w Opolu,
2. Kopię aktualnego dokumentu poświadczającego zgłoszenie w ZUS (ZUS ZUA, ZUS ZFA/ZPA),
3. Uaktualniony harmonogram rzeczowo-finansowy ( jeśli dotyczy),
4. Oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis ( załącznik nr 7 do Regulaminu przyznawania wsparcia finansowego …)  lub  oświadczenie o wysokości otrzymanej pomocy de minimis w roku podatkowym przystąpienia do projektu oraz w poprzedzających go dwóch latach podatkowych ( załącznik nr 8 do Regulaminu przyznawania wsparcia finansowego …)  lub  zaświadczenia o pomocy de minimis, wystawione przez podmioty udzielające pomocy w roku podatkowym, w którym dana osoba przystępuje do projektu oraz w poprzedzających go dwóch latach podatkowych.
5. Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis, zgodny ze wzorem stanowiącym załącznik do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 24 października 2014r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis ( załącznik nr 9 do Regulaminu przyznawania wsparcia finansowego …)  
6. Oświadczenie o nieposiadaniu długów objętych tytułami egzekucyjnymi oraz, że dana osoba nie jest dłużnikiem w sprawach prowadzonych w ramach egzekucji sądowej lub egzekucji administracyjnej ( załącznik nr 13 do Regulaminu przyznawania wsparcia finansowego …)  
7. Oświadczenie o braku zakazu dostępu do środków publicznych, o których mowa w art.5 ust.3 pkt.1 i 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych ( załącznik nr 10 do Regulaminu przyznawania wsparcia finansowego …)   
8. Zabezpieczenie prawidłowego wykonania Umowy na otrzymanie dotacji  ( załączniki do Regulaminu przyznawania wsparcia finansowego … dla poręczycieli:  nr 15 i/lub 16 i/lub 17, 13, 14 ewentualnie 18  oraz załącznik nr 19 dla współmałżonka poręczyciela ).  

 

UWAGA: wszystkie wyżej wymienione dokumenty – załączniki do Umowy na otrzymanie dotacji należy podpisać ale nie wpisywać daty. Data zostanie uzupełniona w dniu, kiedy w siedzibie Partnera – SPP w Opolu podpisywana będzie Umowa na otrzymanie dotacji.
W przypadku niezłożenia dokumentów, o których mowa powyżej, w tym dokumentów związanych z ustanowieniem zabezpieczenia w terminie wskazanym w niniejszym piśmie, uznaje się że Uczestnik projektu rezygnuje z możliwości otrzymania przyznanej dotacji i uczestnictwa  w Projekcie.
Jednocześnie przypominamy, że Uczestnicy projektu, którzy złożą w wymaganym terminie komplet prawidłowo wypełnionych załączników do Umowy na otrzymanie dotacji, zawiadomieni zostaną przez Partnera – Stowarzyszenie „Promocja Przedsiębiorczości o dniu i godzinie podpisania Umowy na przyznanie dotacji w siedzibie Partnera.
Podpisanie Umowy na otrzymanie dotacji musi nastąpić w nieprzekraczalnym terminie 30 dni od dnia zawiadomienia Uczestnika projektu o przyznaniu dotacji.

Opole, 15.07.2019
 



Szanowni Państwo,

Uprzejmie informujemy, że w okresie od 19 do 26 czerwca 2019 r. odwołanie od oceny Wniosku o przyznanie dotacji, dokonanej przez Komisję Oceny Wniosków o dotację, złożyło 13 Uczestników projektu (na 21 możliwych odwołań).
Posiedzenie Komisji odbędzie się 28.06.2019 r. o godz. 08.00 w biurze projektu. Powtórna ocena merytoryczna wniosków po odwołaniach  dokonana zostanie do 10.07.2019 r.  Protokół z prac Komisji, Lista rankingowa po odwołaniach i Lista rezerwowa sporządzone  zostaną  najpóźniej do 19.07.2019.
Informacja o wynikach oceny wysłana zostanie do wszystkich Uczestników projektu najpóźniej do 26.07.2019 r.
Uczestnicy projektu, którzy znajdą się na pozycji od 1 – 7 na Liście rankingowej po odwołaniach zobowiązani będą dokonać wpisu do ewidencji działalności gospodarczej i rozpoczęcia działalności gospodarczej z dniem 01.08.2019 r. i najpóźniej w ciągu 30 dni od otrzymania zawiadomienia o przyznaniu dotacji podpisać Umowę na otrzymanie dotacji.

Opole, 27.06.2019
 
 


UWAGA UCZESTNICY PROJEKTU, KTÓRYM ZOSTAŁA PRZYZNANA DOTACJA !!!

poniżej zamieściliśmy załączniki do Regulaminu przyznawania środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości w projekcie TWÓJ BIZNES – TWOJA PRACA 2 , które zawierają znaki Fundusze Europejskie, Unia Europejska i opolskie  czarno-białe.
Uczestnicy projektu i ich poręczyciele, którzy nie mają możliwości wydrukowania  odpowiednich oświadczeń i/lub zaświadczeń  na kolorowej drukarce powinni korzystać tylko i wyłącznie z wzorów druków zawierających czarno-białe logotypy.
Powyższe dotyczy załączników do Regulaminu przyznawania środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości w projekcie TWÓJ BIZNES – TWOJA PRACA 2 nr:  3,  7,  8,  9,  10,  13,  14,  15,  16,  17,  18,  19,  20,  21.

Opole, 18.06.2019 r.



Szanowni Państwo,
Uprzejmie informujemy, że poniżej zamieszczona została Podstawowa lista rankingowa Wniosków o przyznanie dotacji złożonych przez Uczestników projektu TWÓJ BIZNES – TWOJA PRACA 2.

Uczestnicy projektu, których wnioski znajdują się na pozycji od 1 do 38 powinni dokonać  rejestracji działalności gospodarczej z dniem 01.07.2019 r. (dzień rejestracji działalności powinien być tożsamy z jej rozpoczęciem)  i dostarczyć najpóźniej do 10.07.2019 r. do Partnera realizującego wspólnie z PUP w Opolu niniejszy projekt tj. do Stowarzyszenia „Promocja Przedsiębiorczości", Opole ul. Damrota 4 (III piętro), tel. 77 456 56 00, w godzinach od 9.00  do 14.00 celem weryfikacji,  dokumenty niezbędne do zawarcia  Umowy na otrzymanie dotacji, w tym:
1. Wydruk z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej – CEIDG, poświadczający zarejestrowanie i rozpoczęcie prowadzenia działalności gospodarczej w terminie wskazanym przez Realizatora projektu - PUP w Opolu,
2. Kopię aktualnego dokumentu poświadczającego zgłoszenie w ZUS (ZUS ZUA, ZUS ZFA/ZPA),
3. Uaktualniony harmonogram rzeczowo-finansowy ( jeśli dotyczy),
4. Oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis ( załącznik nr 7 do Regulaminu przyznawania wsparcia finansowego …)  lub  oświadczenie o wysokości otrzymanej pomocy de minimis w roku podatkowym przystąpienia do projektu oraz w poprzedzających go dwóch latach podatkowych ( załącznik nr 8 do Regulaminu przyznawania wsparcia finansowego …)  lub  zaświadczenia o pomocy de minimis, wystawione przez podmioty udzielające pomocy w roku podatkowym, w którym dana osoba przystępuje do projektu oraz w poprzedzających go dwóch latach podatkowych.
5. Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis, zgodny ze wzorem stanowiącym załącznik do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 24 października 2014r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis ( załącznik nr 9 do Regulaminu przyznawania wsparcia finansowego …)  
6. Oświadczenie o nieposiadaniu długów objętych tytułami egzekucyjnymi oraz, że dana osoba nie jest dłużnikiem w sprawach prowadzonych w ramach egzekucji sądowej lub egzekucji administracyjnej ( załącznik nr 13 do Regulaminu przyznawania wsparcia finansowego …)  
7. Oświadczenie o braku zakazu dostępu do środków publicznych, o których mowa w art.5 ust.3 pkt.1 i 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych ( załącznik nr 10 do Regulaminu przyznawania wsparcia finansowego …)   
8. Zabezpieczenie prawidłowego wykonania Umowy na otrzymanie dotacji  ( załączniki do Regulaminu przyznawania wsparcia finansowego … dla poręczycieli:  nr 15 i/lub 16 i/lub 17, 13, 14 ewentualnie 18  oraz załącznik nr 19 dla współmałżonka poręczyciela ).  
 

UWAGA: wszystkie wyżej wymienione dokumenty – załączniki do Umowy na otrzymanie dotacji należy podpisać ale nie wpisywać daty. Data zostanie uzupełniona w dniu, kiedy w siedzibie Partnera – SPP w Opolu podpisywana będzie Umowa na otrzymanie dotacji.
W przypadku niezłożenia dokumentów, o których mowa powyżej, w tym dokumentów związanych z ustanowieniem zabezpieczenia w terminie wskazanym w niniejszym piśmie, uznaje się że Uczestnik projektu rezygnuje z możliwości otrzymania przyznanej dotacji i uczestnictwa  w Projekcie.
Jednocześnie przypominamy, że Uczestnicy projektu, którzy złożą w wymaganym terminie komplet prawidłowo wypełnionych załączników do Umowy na otrzymanie dotacji, zawiadomieni zostaną przez Partnera – Stowarzyszenie „Promocja Przedsiębiorczości o dniu i godzinie podpisania Umowy na przyznanie dotacji w siedzibie Partnera.
Podpisanie Umowy na otrzymanie dotacji musi nastąpić w nieprzekraczalnym terminie 30 dni od dnia zawiadomienia Uczestnika projektu o przyznaniu dotacji.
 
Uczestnicy projektu, których wnioski znajdują się na pozycji od 39 do 59  mają prawo  w terminie do 5 dni  licząc od dnia otrzymania informacji  o wynikach oceny, dostarczyć do biura projektu Realizatora  tj. do Centrum Aktywizacji Zawodowej PUP w Opolu, ul. Bytnara Rudego 8, pok. nr 9,  pisemne odwołanie od decyzji Komisji Oceny Wniosków o dotację (o zachowaniu terminu decyduje data wpływu odwołania do Biura Projektu).
UWAGA:
Uczestnik projektu składający odwołanie powinien zapoznać się z załączoną do informacji o wynikach oceny, oceną dokonaną przez członków KOW o dotację, a w odwołaniu jednoznacznie wskazać z którymi zapisami oceniających się nie zgadza.
 


Opole, 11.06.2019



Szanowni Państwo,

Instytucja Pośrednicząca – Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu przypomina, że zgodnie z zapisem wynikającym z przepisów rozporządzenia ogólnego* występuje zakaz podwójnego finansowania wydatków i zaliczania do kosztów uzyskania przychodów w prowadzonej działalności, odpisów z tytułu zużycia środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych dokonywanych od tej części ich wartości, która odpowiada poniesionym wydatkom na nabycie lub wytworzenie we własnym zakresie tych środków lub wartości niematerialnych i prawnych zwróconych podatnikowi w jakiejkolwiek formie.

*ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) NR 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. ustanawiające wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz ustanawiające przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz uchylające rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006

 

Opole, 23.05.2019

 

 

Szanowni Państwo,

uprzejmie informujemy, że w okresie od 6 do 9 maja 2019 r. złożonych zostało 59 Wniosków o przyznanie dotacji. Wszystkie złożone wnioski są poprawne pod względem formalnym i zostaną przekazane do oceny merytorycznej Komisji Oceny Wniosków o dotację.

Posiedzenie Komisji odbędzie się 22.05019 r. o godz. 13.00 w biurze projektu. Ocena merytoryczna wniosków dokonana zostanie do 4.06.2019 r. Protokół z prac Komisji i Podstawowa lista rankingowa sporządzona zostanie najpóźniej do 13.06.2019.

Informacja o wynikach oceny wysłana zostanie do wszystkich Uczestników projektu najpóźniej do 21.06.2019 r.

Uczestnicy projektu, którzy znajdą się na pozycji od 1 – 38 na Podstawowej liście rankingowej, zobowiązani będą dokonać wpisu do ewidencji działalności gospodarczej z dniem 01.07.2019 r. i najpóźniej w ciągu 30 dni od otrzymania zawiadomienia o przyznaniu dotacji podpisać Umowę na otrzymanie dotacji.

 

Opole, 14.05.2019

 

 

Szanowni Państwo,

Uprzejmie przypominamy, że w okresie od 6 do 9 maja 2019 r., w godzinach od 8.00 – 14.00 odbędzie się nabór Wniosków o przyznanie dotacji.

AKTUALNE WZORY: Wniosku o przyznanie dotacji  i Biznesplanu  – obowiązujące od 23.04.2019 r. oraz AKTUALNE ZASADY UDZIELANIA WSPARCIA NA ZAŁOŻENIE I PROWADZENIE DZIAŁALNOSCI GOSPODARCZEJ w ramach Działania 7.3 Zakładanie działalności gospodarczej (Wersja nr 4) - obowiązujące od 23.04.2019 r. zamieszczone zostały poniżej w dokumentach do pobrania

 

Wniosek o przyznanie dotacji należy złożyć w Biurze Projektu osobiście lub przesłać pocztą w terminie i godzinach określonych powyżej.

W przypadku wysłania dokumentów drogą pocztową za termin złożenia Wniosku o przyznanie dotacji uznaje się datę wpływu Wniosku do Biura Projektu, a nie datę stempla pocztowego. Wnioski, które wpłyną po wyznaczonym powyżej terminie naboru nie będą podlegały ocenie formalnej i merytorycznej i nie będą zwracane.

Wnioski złożone w Biurze Projektu po wyznaczonej dacie i godzinie nie zostaną przyjęte.

Ponadto informujemy, że w związku ze zmianami w ZASADACH UDZIELANIA WSPARCIA NA ZAŁOŻENIE I PROWADZENIE DZIAŁALNOSCI GOSPODARCZEJ w ramach Działania 7.3 Zakładanie działalności gospodarczej w maju br. na stronie projektu zamieszczony zostanie uaktualniony Regulamin przyznawania dotacji i wsparcia pomostowego.

 

Opole, 24.04.2019

 

 

Szanowni Państwo,

uprzejmie informujemy, że w wyniku ustaleń Departamentu Audytu Środków Publicznych Ministerstwa Finansów (IA) dokonanych w trakcie audytów projektów zakładających udzielanie jednorazowo środków finansowych na podjęcie działalności gospodarczej stwierdzono liczne przypadki nieprawidłowości polegających na podwójnym finansowaniu z tytułu zakupu kas fiskalnych, na które następnie została uczestnikowi przyznana ulga/refundacja ze środków publicznych, zgodnie z Rozdziałem 3 art. 111 ust. 4 Ustawy o podatku od towarów i usług.

Wobec powyższego w celu wyeliminowania ryzyka zaistnienia tego typu nieprawidłowości w realizowanych projektach, IP RPO WO 2014-2020 tj. Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu informuje, iż zakup kas fiskalnych w ramach przyznanej dotacji na założenie działalności gospodarczej nie jest możliwy do sfinansowania.

 

Opole, 23.04.2019

 

 

 

Szanowni Państwo,

uprzejmie informujemy, że poniżej ( pod całym tekstem, w miejsc gdzie znajdują się regulaminy i pozostałe dokumenty do pobrania ) zamieszczona została Ostateczna lista rankingowa Uczestników projektu i rezerwowa lista Uczestników projektu TWÓJ BIZNES – TWOJA PRACA 2.

Informacja z ostatecznymi wynikami oceny Formularzy rekrutacyjnych wysłana zostanie do poszczególnych Kandydatów drogą elektroniczną, tj. za pośrednictwem e-maila, a także poprzez wiadomości SMS (Short Message Service) w dniu dzisiejszym tj. 02.04.2019 r.

Kandydaci, którzy zostali Uczestnikami projektu zobowiązani są do stawienia się 10.04.2019 r. o godz. 09.00, 11.00 lub 13.00      ( szczegóły w informacji wysłanej do poszczególnych Kandydatów ) w Biurze Projektu tj. w Centrum Aktywizacji Zawodowej Powiatowego Urzędu Pracy w Opolu, ul. Jana Bytnara Rudego 8, sala nr 11 w celu podpisania Oświadczenie kwalifikowalności uczestnika projektu, Oświadczenia Uczestnika projektu oraz Umowy na świadczenie usług szkoleniowo-doradczych.

11.04.2019 rozpocznie się realizacja wsparcia szkoleniowo-doradczego.

W okresie od 6 do 9 maja 2019 r. odbędzie się nabór Wniosków o przyznanie dotacji.

UWAGA: jeżeli jakikolwiek Kandydat ( kobieta lub mężczyzna ) znajdujący się na ostatecznej liście rankingowej zamierza zrezygnować z udziału w projekcie proszony jest o poinformowanie pracowników biura projektu o tym fakcie do 8.04.2019 r. tak by można powiadomić osoby z rezerwowej listy rankingowej o możliwości udziału w projekcie.

 

Opole, 02.04.2019

 

 

 

 

Szanowni Państwo,

uprzejmie informujemy, że poniżej zamieszczona została Wstępna lista rankingowa Uczestników projektu TWÓJ BIZNES –

TWOJA PRACA 2, sporządzana po zakończeniu oceny merytorycznej formularzy rekrutacyjnych przez Komisję rekrutacyjną.

Informacja z wynikami oceny do poszczególnych Kandydatów wysłana zostanie drogą elektroniczną, tj. za pośrednictwem 

e-maila, a także poprzez wiadomości SMS (Short Message Service).

 

Opole, 20.03.2019

 

 

Szanowni Państwo,

uprzejmie informujemy, że 20 lutego 2019 r. zakończyła się rekrutacja do projektu TWÓJ BIZNES – TWOJA PRACA 2.

Złożonych zostało 77 Formularzy rekrutacyjnych przez 33 kobiety i 44 mężczyzn.

Rozmowy Kandydatów z doradcą zawodowym zakończą się 25 lutego br.

Posiedzenie Komisji rekrutacyjnej odbędzie się 1 marca 2019.

 

Opole, 21.02.2019

 

 

Szanowni Państwo,

informujemy, że rozpoczął się II etap rekrutacji do projektu – rozmowy z doradcą zawodowym o kompetencjach zawodowych, połączone z przeprowadzeniem obowiązkowego testu badającego predyspozycje do prowadzenia działalności gospodarczej.

Poniżej publikujemy terminy, godziny i miejsce spotkań (wszystkie rozmowy będą odbywać się w Biurze Projektu, tj. Centrum Aktywizacji Zawodowej PUP w Opolu przy ul. Bytnara Rudego 8).

19.02.2019r. - pokój 10

  8.00 - RPO.7.3/FR/25/2019

  9.00 - RPO.7.3/FR/46/2019

10.00 - RPO.7.3/FR/5/2019

11.00 - RPO.7.3/FR/22/2019

12.00 - RPO.7.3/FR/9/2019

13.00 - RPO.7.3/FR/10/2019

14.00 - RPO.7.3/FR/2/2019

 

20.02.2019r.

godzina

pokój 10

pokój 11 (MH)

pokój 11 (DB)

7.00

RPO.7.3/FR/50/2019

-

-

8.00

RPO.7.3/FR/11/2019

RPO.7.3/FR/21/2019

RPO.7.3/FR/13/2019

9.00

RPO.7.3/FR/1/2019

RPO.7.3/FR/14/2019

RPO.7.3/FR/4/2019

10.00

RPO.7.3/FR/3/2019

RPO.7.3/FR/26/2019

RPO.7.3/FR/16/2019

11.00

RPO.7.3/FR/27/2019

RPO.7.3/FR/7/2019

RPO.7.3/FR/18/2019

12.00

RPO.7.3/FR/19/2019

RPO.7.3/FR/20/2019

RPO.7.3/FR/17/2019

13.00

RPO.7.3/FR/30/2019

RPO.7.3/FR/8/2019

RPO.7.3/FR/37/2019

14.00

RPO.7.3/FR/28/2019

RPO.7.3/FR/6/2019

RPO.7.3/FR/38/2019

 

21.02.2019r. - pokój 10

8.00 - RPO.7.3/FR/64/2019

 

22.02.2019r.

godzina

pokój 10

pokój 11 (MH)

pokój 11 (DB)

8.00

RPO.7.3/FR/51/2019

RPO.7.3/FR/12/2019

RPO.7.3/FR/29/2019

9.00

RPO.7.3/FR/35/2019

RPO.7.3/FR/43/2019

RPO.7.3/FR/23/2019

10.00

RPO.7.3/FR/41/2019

RPO.7.3/FR/24/2019

RPO.7.3/FR/32/2019

11.00

RPO.7.3/FR/36/2019

RPO.7.3/FR/34/2019

RPO.7.3/FR/44/2019

12.00

RPO.7.3/FR/45/2019

RPO.7.3/FR/49/2019

RPO.7.3/FR/53/2019

13.00

RPO.7.3/FR/58/2019

RPO.7.3/FR/47/2019

RPO.7.3/FR/31/2019

14.00

RPO.7.3/FR/40/2019

RPO.7.3/FR/56/2019

RPO.7.3/FR/42/2019

 

25.02.2019r.

godzina

pokój 10

pokój 11 (MH)

pokój 11 (DB)

7.00

RPO.7.3/FR/75/2019

-

RPO.7.3/FR/70/2019

8.00

RPO.7.3/FR/67/2019

RPO.7.3/FR/55/2019

RPO.7.3/FR/15/2019

9.00

RPO.7.3/FR/68/2019

RPO.7.3/FR/60/2019

RPO.7.3/FR/48/2019

10.00

RPO.7.3/FR/69/2019

RPO.7.3/FR/59/2019

RPO.7.3/FR/54/2019

11.00

RPO.7.3/FR/72/2019

RPO.7.3/FR/62/2019

RPO.7.3/FR/65/2019

12.00

RPO.7.3/FR/74/2019

RPO.7.3/FR/66/2019

RPO.7.3/FR/57/2019

13.00

RPO.7.3/FR/76/2019

RPO.7.3/FR/61/2019

RPO.7.3/FR/33/2019

14.00

RPO.7.3/FR/73/2019

RPO.7.3/FR/52/2019

RPO.7.3/FR/63/2019

15.00

RPO.7.3/FR/77/2019

RPO.7.3/FR/71/2019

-

 Opole, 15.02.2019

 

 

 

Szanowni Państwo,

uprzejmie informujemy, że w związku z otrzymaną interpretacją Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju próg 6-krotności przeciętnego wynagrodzenia, do którego udzielana jest dotacja w ramach projektu TWÓJ BIZNES – TWOJA PRACA 2, tj. 27.700,00 zł,stanowi kwotę brutto.

W związku z powyższym Kandydaci, którzy przekroczyli w/w próg w złożonych Formularzach rekrutacyjnych, zobowiązani są do dostarczenia do Biura Projektu zaktualizowanego Formularza rekrutacyjnego w zakresie planowanych wydatków/zakupów oraz kwot brutto/netto/Vat w terminie do 20.02.2019 r.

Wzór zaktualizowanego Formularza rekrutacyjnego i aktualny „Regulamin przyznawania środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości w projekcie pn. TWÓJ BIZNES – TWOJA PRACA 2" znajduje się na stronie projektu: www.pup.opole.pl → Projekty i Programy → Projekty EFS → Realizowane → TWÓJ BIZNES – TWOJA PRACA 2.

 

Opole, 12.02.2019

 

 

Szanowni Państwo,

uprzejmie informujemy, że w okresie od 04 do 08 lutego 2019 r. złożonych zostało 65 Formularzy rekrutacyjnych przez Kandydatów do projektu TWÓJ BIZNES - TWOJA PRACA 2.

Z uwagi na niewystarczającą liczbę Formularzy rekrutacyjnych złożonych przez kobiety nabór przedłużony został do 14 lutego 2019 r.

 

Opole, 08.02.2019

 

 

DOTACJE DLA BEZROBOTNYCH W WIEKU OD 30 ROKU ŻYCIA

Myślisz o rozpoczęciu działalności gospodarczej.

Nie masz środków finansowych przeznaczonych na ten cel.

Weź udział w projekcie pn. TWÓJ BIZNES – TWOJA PRACA 2, realizowanym przez Miasto Opole / Powiatowy Urząd Pracy w Opolu w ramach RPO WO na lata 2014-2020, Działanie 7.3 Zakładanie działalności gospodarczej, w ramach którego możesz otrzymać:

  1. Wsparcie szkoleniowo – doradcze połączone z indywidualnym doradztwem biznesowym umożliwiające uzyskanie wiedzy i umiejętności niezbędnych do podjęcia i prowadzenia działalności gospodarczej.
  2. Dotację na rozpoczęcie działalności gospodarczej w maksymalnej wysokości 27 700,- zł brutto.
  3. Podstawowego wsparcie pomostowe wypłacane przez pierwsze 6 miesięcy prowadzenia działalności w wysokości 1 500,- zł brutto / 1 miesiąc.
  4. Przedłużone wsparcie pomostowe wypłacane przez kolejne 6 miesięcy prowadzenia działalności w wysokości 1 500,- zł brutto/ 1 miesiąc.
  5. Wsparcie pomostowe obejmujące doradztwo o charakterze specjalistycznym w zakresie efektywnego wykorzystania dotacji i prowadzenia działalności gospodarczej.

 

        Nabór formularzy rekrutacyjnych do projektu odbędzie się w okresie:

 od 4 do 20 lutego 2019 r. 

Formularze rekrutacyjne należy składać w biurze projektu tj. w Centrum Aktywizacji Zawodowej PUP w Opolu, ul. J. B. Rudego 8, w pokoju nr 3, w godzinach od 9.00 do 14.00

W przypadku pytań dotyczących wypełnienia Formularza rekrutacyjnego prosimy o kontakt przed naborem formularzy.

Szczegółowych informacji udzielają telefonicznie lub osobiście w biurze projektu:

Izabela Bocheńska - tel. 77 44 22 945,

Ewa Parcej - tel. 77 44 22 938

Dominika Zachara i Anna Ligaj-Pach -tel. 77 44 21 880.

 

 

 

Planowany ( orjentacyjny ) harmonogram realizacji projektu

pn. TWÓJ BIZNES – TWOJA PRACA 2

Okres realizacji projektu: 01.01.2019 r. – 30.11.2020 r.

 

I. SPOTKANIA INFORMACYJNE DLA KANDYDATÓW DO PROJEKTU ( styczeń 2019 )

 

II. REKRUTACJA UCZESTNIKÓW PROJEKTU ( luty - kwiecień 2019 )

  1. Nabór formularzy rekrutacyjnych – luty 2019
  2. Ocena formalna formularzy rekrutacyjnych – luty 2019
  3. Rozmowy z doradcą zawodowym połączone z przeprowadzeniem testów badających predyspozycje do prowadzenia działalności gospodarczej – luty/marzec 2019
  4. Ocena merytoryczna formularzy rekrutacyjnych pozytywnie ocenionych na etapie oceny formalnej; sporządzenie wstępnej listy rankingowej potencjalnych Uczestników Projektu; przeprowadzenie procedury odwoławczej; sporządzenie ostatecznej listy rankingowej Uczestników Projektu. – marzec 2019
  5. Ogłoszenie ostatecznej listy rankingowej Uczestników Projektu – kwiecień 2019
  6. Podpisanie Oświadczeń o kwalifikowalności z 60 Uczestnikami Projektu ( 29 kobiet i 31 mężczyzn )– kwiecień 2019.

 

III. WSPARCIE SZKOLENIOWO-DORADCZE ( przełom kwietnia / maja 2019 )

  1. Podpisanie umów szkoleniowo-doradczych z Uczestnikami Projektu – kwiecień 2019
  2. Pomoc szkoleniowo-doradcza w formie: szkoleń grupowych - 3 grupy 20 osobowe po 44 godzin lekcyjnych szkolenia dla każda grupy oraz doradztwa indywidualnego - 2 godziny zegarowe dla każdego Uczestnika projektu

 

IV. DOTACJA NA ZAŁOŻENIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ ( maj 2019 – wrzesień 2020 )

  1. Nabór Wniosków o przyznanie dotacji – maj 2019
  2. Ocena formalna Wniosków o przyznanie dotacji – maj 2019
  3. Ocena merytoryczna Wniosków o przyznanie dotacji – czerwiec 2019
  4. Sporządzenie podstawowej listy rankingowej – lipiec 2019.
  5. Przeprowadzenie procedury odwoławczej; sporządzenie listy rankingowej po odwołaniach; sporządzenie listy rezerwowej -
  6. Ogłoszenie ostatecznej listy rankingowej przyznanych dotacji
  7. Podpisanie Umów na otrzymanie dotacji z 45 Uczestnikami projektu ( 22 kobiety i 23 mężczyzn )– sierpień – wrzesień 2019
  8. Kontrola i monitoring prawidłowości wykonania Umowy na otrzymanie dotacji - w okresie 12-miesięcy od dnia zarejestrowania działalności gospodarczej.

 

VI. WSPARCIE POMOSTOWE (wrzesień 2019 – październik 2020)

  1. Nabór Wniosków o przyznanie podstawowego wsparcia pomostowego – wrzesień / październik 2019
  2. Ocena formalna Wniosków o przyznanie podstawowego wsparcia pomostowego - wrzesień / październik 2019.
  3. Ocena merytoryczna Wniosków o przyznanie podstawowego wsparcia pomostowego Ogłoszenie ostatecznej decyzji o przyznaniu podstawowego wsparcia pomostowego – październik / listopad 2019.
  4. Podpisanie Umów na otrzymanie podstawowego wsparcia pomostowego – listopad – grudzień 2019.
  5. Wsparcie pomostowe obejmujące doradztwo o charakterze specjalistycznym w zakresie efektywnego wykorzystania dotacji i prowadzenia działalności gospodarczej
  6. Nabór Wniosków o przyznanie przedłużonego wsparcia pomostowego – do końca 5 miesiąca prowadzenia działalności gospodarczej
  7. Ocena formalna Wniosków o przyznanie przedłużonego wsparcia pomostowego
  8. Ocena merytoryczna Wniosków o przyznanie przedłużonego wsparcia pomostowego (w tym: powołanie i obrady Komisji Oceny Wniosków; weryfikacja decyzji o przyznaniu przedłużonego wsparcia pomostowego przez WUP Opole)
  9. Ogłoszenie ostatecznej decyzji o przyznaniu przedłużonego wsparcia pomostowego
  10. Podpisanie Aneksów do Umów na otrzymanie podstawowego wsparcia pomostowego
  11. Złożenie stosownego zabezpieczenia prawidłowego wykonania Aneksu do Umowy na otrzymanie podstawowego wsparcia pomostowego
  12. Wydanie zaświadczeń o pomocy de minimis
  13. Wypłata przedłużonego wsparcia pomostowego przez okres do 12 miesięcy liczonych od dnia faktycznego rozpoczęcia działalności gospodarczej
Załączniki
Lista wniosków rekomendowanych do otrzymania Przedłużonego Wsparcia Pomostowego - nabór z 24 04 2020 r .docx (docx, 66 KB)
LISTA WNIOSKÓW REKOMENDOWANA DO OTRZYMANIA PODSTAWOWEGO WSPARCIA POMOSTOWEGO - II nabór (docx, 53 KB)
Wzór wniosku do US (pdf, 661 KB)
LISTA WNIOSKÓW REKOMENDOWANYCH DO OTRZYMANIA PODSTAWOWEGO WSPARCIA POMOSTOWEGO (docx, 15 KB)
LISTA WNIOSKÓW REKOMENDOWANYCH DO PRZYZNANIA PRZEDŁUŻONEGO WSPARCIA POMOSTOWEGO (docx, 56 KB)
Wyjaśnienia dotyczące rozliczenia finansowego wsparcia pomostowego przyznanego w ramach projektu TWÓJ BIZNES - TWOJA PRACA 2.pdf (pdf, 762 KB)
LISTA RANKINGOWA PO ODWOŁANIACH (pdf, 229 KB)
LISTA REZERWOWA (pdf, 222 KB)
PODSTAWOWA LISTA RANKINGOWA (pdf, 252 KB)
__ostateczna-lista-rankingowa-uczestnikow-projektu-02-04-2019.xlsx (xlsx, 64 KB)
__lista-rezerwowa-kandydatow-02-04-2019.xlsx (xlsx, 63 KB)
__wstepna-lista-rankingowa-uczestnikow-projektu-20-03-2019.xlsx (xlsx, 65 KB)
__regulamin-rekrutacji.doc (doc, 221 KB)
__zalacznik-nr-1-formularz-rekrutacyjny-aktualny-obowiazuje-od-11-02-2019.doc (doc, 194 KB)
__zalacznik-nr-2-oswiadczenie-kwalifikowalnosci-kandydata.docx (docx, 65 KB)
__zalacznik-nr-3-karta-oceny-formalnej-formularza-rekrutacyjnego.doc (doc, 115 KB)
__zalacznik-nr-4-karta-oceny-merytorycznej-formularza-rekrutacyjnego.doc (doc, 87 KB)
__zalacznik-nr-5-oswiadczenie-kwalifikowalnosci-uczestnika.docx (docx, 65 KB)
__zalacznik-nr-6-oswiadczenie-o-posiadaniu-gospodarstwa-rolnego-poniżej-2-ha-przeliczeniowych.doc (doc, 84 KB)
__regulamin-przyznawania-dotacji-i-wsparcia-pomostowego-nowy-ważny-od-23-04-2019-r-.pdf (pdf, 1102 KB)
__zalacznik-nr-1-wniosek-o-przyznanie-dotacji-nowy-ważny-od-23-04-2019-r-.docx (docx, 74 KB)
__zalacznik-nr-2-biznesplan-nowy-ważny-od-23-04-2019-r-.docx (docx, 74 KB)
__zalacznik-nr-3-harmonogram-rzeczowo-finansowy.docx (docx, 54 KB)
__zalacznik-nr-4-karta-oceny-formalnej-nowa-ważna-od-23-04-2019-r-.docx (docx, 72 KB)
__zalacznik-nr-5-regulamin-komisji-oceny-wnioskow.docx (docx, 71 KB)
__zalacznik-nr-6-karta-oceny-merytorycznej-nowa-ważna-od-23-04-2019-r-.docx (docx, 74 KB)
__zalacznik-nr-7-oswiadczenie-o-nieotrzymaniu-pomocy-de-minimis.docx (docx, 56 KB)
__zalacznik-nr-8-oswiadczenie-o-wysokosci-otrzymanej-pomocy-de-minimis.docx (docx, 57 KB)
__zalacznik-nr-9-formularz-informacji-przedstawianych-przy-ubieganiu-sie-o-pomoc-de-minimis.xlsx (xlsx, 118 KB)
__zalacznik-nr-10-oswiadczenie-o-braku-zakazu-dostepu-do-srodkow-publicznych.docx (docx, 54 KB)
__zalacznik-nr-11-umowa-na-otrzymanie-dotacji-nowa-ważna-od-23-04-2019-r-.docx (docx, 85 KB)
__zalacznik-nr-12-weksel-in-blanco-wraz-z-deklaracja-wekslowa.docx (docx, 63 KB)
__zalacznik-nr-13-oswiadczenie-uczestnika-projektu-poreczyciela-o-nieposiadaniu-dlugow-objetych-tytulami-egzekucyjnymi.docx (docx, 54 KB)
__zalacznik-nr-14-oswiadczenie-poreczyciela-u-udzieleniu-poreczenia-jednemu-uczestnikowi-projektu.docx (docx, 54 KB)
__zalacznik-nr-15-zaswiadczenie-o-zatrudnieniu-i-wysokosci-dochodow-poreczyciela-zatrudnionego-na-umowe-o-prace.doc (doc, 78 KB)
__zalacznik-nr-16-oswiadczenie-o-dochodach-dla-poreczyciela-prowadzacego-dzialalnosc-gospodarcza.docx (docx, 54 KB)
__zalacznik-nr-17-oswiadczenie-o-dochodach-dla-poreczyciela-prowadzacego-dzialalnosc-rolnicza.docx (docx, 55 KB)
__zalacznik-nr-18-oswiadczenie-o-niepozostawaniu-w-zwiazku-malżenskim.docx (docx, 54 KB)
__zalacznik-nr-19-oswiadczenie-zgody-malżonka-uczestnika-projektu-na-zawarcie-umowy-na-otrzymanie-dotacji.docx (docx, 55 KB)
__zalacznik-nr-20-oswiadczenia-zgody-malżonka-poreczyciela-na-udzielenie-przez-malżonka-poreczenia-wekslowego.docx (docx, 55 KB)
__zalacznik-nr-21-zestawienie-towarow-i-uslug-ktorych-zakup-zostal-dokonany-ze-srodkow-na-rozwoj-przedsiebiorczosci.docx (docx, 54 KB)
__zalacznik-nr-23-wniosek-o-przyznanie-podstawowego-wsparcia-pomostowego-nowy-ważny-od-23-04-2019-r-.docx (docx, 71 KB)
__zalacznik-nr-22-oswiadczenie-o-dokonaniu-zakupow-towarow-i-uslug-zgodnie-z-harmonogramem-rzeczowo-finansowym.docx (docx, 56 KB)
__zalacznik-nr-24-oswiadczenie-o-skorzystaniu-lub-nieskorzystaniu-przez-uczestnika-projektu-rownolegle-z-innych-zrodel-publicznych.docx (docx, 54 KB)
__zalacznik-nr-25-umowa-na-otrzymanie-podstawowego-wsparcia-pomostowego-nowa-ważna-od-23-04-2019-r-.docx (docx, 79 KB)
__zalacznik-nr-26-wniosek-o-przyznanie-przedlużonego-wsparcia-pomostowego-nowy-ważny-od-23-04-2019-r- (docx, 75 KB)
__zalacznik-nr-27-aneks-do-umowy-na-otrzymanie-podstawowego-wsparcia-pomostowego-nowy-ważny-od-23-04-2019-r-.docx (docx, 73 KB)
__zalacznik-nr-28-zestawienie-wydatkow-poniesionych-w-ramach-wsparcia-pomostowego-nowy-ważny-od-23-04-2019-r-.docx (docx, 55 KB)
__zasady-udzielania-wsparcia-na-zalożenie-i-prowadzenie-dzialalnosci-gospodarczej-aktualne-ważne-od-23-04-2019-r-.docx (docx, 339 KB)
Załącznik nr 8 Oswiadczenie o wysokości otrzymanej pomocy de minimis - wersja czarno-biała.docx (docx, 50 KB)
Załącznik nr 7 Oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis - wersja czarno-biała.docx (docx, 49 KB)
Załącznik nr 3 Harmonogram rzeczowo - finansowy - wersja czarno-biała.docx (docx, 47 KB)
ZaŁącznik nr 20 Oświadczenia zgody małżonka poręczyciela na udzielenie przez małżonka poręczenia wekslowego - wersja czarno-biała.docx (docx, 47 KB)
Załącznik nr 18 Oświadczenie o niepozostawaniu w związku małżenskim - wersja czarno - biała.docx (docx, 46 KB)
ZaŁącznik nr 19 Oświadczenie zgody małżonka Uczestnika projektu na zawarcie Umowy na otrzymanie dotacji - wersja czarno-biała.docx (docx, 47 KB)
Załącznik nr 17 Oświadczenie o dochodach dla poręczyciela prowadzącego działalność rolniczą - wersja czarno - biała.docx (docx, 47 KB)
Załącznik nr 16 Oświadczenie o dochodach dla poręczyciela prowadzącego działalność gospodarczą - wersja czarno-biała.docx (docx, 47 KB)
Załącznik nr 15 Zaświadczenie o zatrudnieniu i wysokości dochodów poręczyciela zatrudnionego na umowę o pracę - wersja czarno-biała.doc (doc, 90 KB)
Załącznik nr 14 Oświadczenie poręczyciela u udzieleniu poręczenia jednemu uczestnikowi projektu - wersja czarno-biała.docx (docx, 47 KB)
Załącznik nr 13 Oświadczenie uczestnika projektu poręczyciela o nieposiadaniu długów objętych tytułami egzekucyjnymi - wersja czarno biała.docx (docx, 47 KB)
Załącznik nr 10 Oświadczenie o braku zakazu dostępu do środków publicznych - wersja czarno-biała.docx (docx, 46 KB)
LISTA WNIOSKÓW REKOMENDOWANA DO OTRZYMANIA PODSTAWOWEGO WSPARCIA POMOSTOWEGO - II nabór (docx, 53 KB)
Załącznik nr 21 Zestawienie towarów i usług których zakup został dokonany ze środków na rozwój przedsiębiorczości - wersja czarn-biała.docx (docx, 46 KB)
ZASADY UDZIELANIA WSPARCIA NA ZAŁOŻENIE I PROWADZENIE DZIAŁALNOSCI GOSPODARCZEJ W RAMACH RPO WO 2014-2020 DZIAŁANIE 7.3 - ZAKŁADANIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ - WAŻNE od 10.02.2020 (docx, 341 KB)

Partnerzy

Na skróty

 Przejdź na górę