Zadania zawodowe:
|
- określenie misji, długoterminowych celów, wartości i planów strategicznych organizacji;
- inicjowanie i prowadzenie badań mających na celu usprawnienie i rozwój poszczególnych obszarów działalności przedsiębiorstwa lub instytucji;
- identyfikowanie kluczowych problemów i czynników rozwoju firmy;
- analizowanie istotnych wskaźników działalności organizacji w celu wskazania obszarów, które powinny się zmieniać;
- dokonywanie analiz strategicznych dotyczących np. wzrostu konkurencyjności produkowanych towarów i usług, pozyskiwania nowych partnerów i obszarów działalności firmy;
- sporządzanie prognoz rozwoju firmy oraz przygotowywanie raportów, które dostarczają informacji, na podstawie których podejmowane są konieczne decyzje kadrowe, marketingowe, finansowe itp.;
- formułowanie zasad zarządzania ważnymi dla organizacji celami np. przepływem produkowanych towarów i usług, łańcuchem dostaw itp.;
- zarządzanie strategicznymi projektami badawczo-rozwojowymi;
- przygotowywanie i prowadzenie dokumentacji analitycznej poszczególnych projektów;
- opracowywanie sprawozdań, zestawień i prezentacji dotyczących wdrażanych projektów i rozwiązań strategicznych;
- przygotowywanie standardów, procedur oraz narzędzi niezbędnych do wsparcia procesu zarządzania strategicznego;
- wspieranie właściwych merytorycznie jednostek i komórek organizacyjnych w projektowaniu i wdrażaniu strategii cząstkowych zgodnych ze strategią i standardami organizacji;
- nadzorowanie i monitorowanie realizacji wybranej strategii rozwoju organizacji;
- weryfikowanie końcowych efektów dokonanych zmian w organizacji;
- współpraca z ośrodkami naukowo-badawczymi oraz poszukiwanie i dobór nowych technologii lub innych rozwiązań ważnych dla rozwoju organizacji;
- analizowanie i opiniowanie strategii podmiotów powiązanych finansowo z organizacją pod kątem zgodności z własną strategią.
|