Szanowni Państwo,
uprzejmie informujemy, że w okresie 1 stycznia 2024 r. do 31 grudnia 2025 r. Powiatowy Urząd Pracy w Opolu w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Opolskiego 2021-2027, Priorytet 5 – Fundusze Europejskie wspierające opolski rynek pracy i edukację. Działanie 5.1 – Aktywizacja zawodowa osób pozostających bez zatrudnienia realizowana przez PUP realizuje projekt pn. „Aktywizacja zawodowa osób pozostających bez zatrudnienia realizowana przez PUP Opole (II)", współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
Jedną z form wsparcia dla uczestników projektu realizowaną w ramach projektu, są jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej
W roku 2025 planowane jest przyznanie co najmniej 129 dotacji.
Maksymalna kwota dofinansowania o jaką można wnioskować wynosi 33 000,- zł brutto.
Pierwszy w tym roku nabór wniosków o przyznanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej odbędzie się w okresie od 18 do 19 lutego 2025 r.
UWAGA !!!
Wniosek o dotację może złożyć każdy bezrobotny zarejestrowany w Powiatowym Urzędzie Pracy w Opolu co najmniej 14 dni przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie.
Osoby bezrobotne zainteresowane ubieganiem się o jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej przed złożeniem wniosku o dotację tj. przed 18 lub 19 lutego 2025 r. zobowiązane są do osobistego kontaktu w siedzibie PUP w Opolu lub w filii PUP w Niemodlinie, ze swoim doradcą klienta (pośrednikiem pracy), w celu złożenia formularza rekrutacyjnego do projektu, przeprowadzenia testu kompetencji cyfrowych (dotyczy bezrobotnych do 30 roku życia), przygotowania indywidualnego planu działania w ramach projektu oraz uzyskania opinii doradcy klienta, stanowiącej integralną część wniosku (ostatnia strona wniosku) niezbędnej do złożenia wniosku.
„Wniosek o przyznanie jednorazowo środków z Funduszu Pracy na podjęcie działalności gospodarczej bezrobotnemu, absolwentowi CIS, absolwentowi KIS lub opiekunowi " wraz z wymaganymi załącznikami tj. Formularzem informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (załącznik nr 2 do Regulaminu…) oraz oświadczeniem o zapoznaniu się z regulaminem (załącznik nr 6 do Regulaminu…), w zaklejonej kopercie formatu A-4, należy złożyć osobiście w Centrum Aktywizacji Zawodowej PUP w Opolu, ul. Jana Bytnara Rudego 8, pok. nr 4, w godzinach od 8.00 do 14.00 lub przesłać na adres: Powiatowy Urząd Pracy w Opolu, ul. mjr Hubala 21, 45-266 Opole (liczy się data wpływu wniosku do urzędu).
Wnioski złożone przed i po terminie naboru nie zostaną uwzględnione.
Z uwagi na wymogi realizowanego projektu prosimy o składanie wniosków w formie wydruku kolorowego.
Aktualny Regulamin przyznawania bezrobotnemu, absolwentowi CIS, absolwentowi KIS lub opiekunowi, jednorazowo środków z Funduszu Pracy na podjęcie działalności gospodarczej przez Powiatowy Urząd Pracy w Opolu" oraz aktualny Wniosek o przyznanie dotacji wraz z załącznikami, dostępne są pod linkiem:
https://opole.praca.gov.pl/-/9866568-jednorazowe-srodki-na-podjecie-dzialalnosci-gospodarczej-przyznawane-w-ramach-programu-regionalnego-fundusze-europejskie-dla-opolskiego-2021-2
UWAGA !!!
Przed naborem wniosków o dotację, zapraszamy osoby zainteresowane ubieganiem się o dotację na webinarium, w trakcie którego przedstawione zostaną warunki ubiegania się o dotację, a także sposób prawidłowego wypełnienia wniosku.
Najbliższe webinary odbędą się: 6 i 7 lutego 2025r. o godz. 9.00 oraz 10 lutego 2025 r. o godz. 12.00 na platformie ZOOM.
Zgłoszenie proszę wysłać na adres e-mail: e.parcej@pup.opole.pl koniecznie wpisując w tytule emaila „WEBINAR - DOTACJE", a w treści emaila swoje imię i nazwisko, numer telefonu oraz datę webinaru (jeden termin do wyboru). Po zarejestrowaniu swojego zgłoszenia otrzymają Państwo link do spotkania (1 dzień przed spotkaniem).
Szczegółowych informacji udzielają Magdalena Grońska, Sylwia Marcinkowska, Katarzyna Hrycaj, Tomasz Patola – telefon 77 44 22 942.
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Projekt - Powiatowy Urząd Pracy w Opolu
NABÓR WNIOSKÓW O PRZYZNANIE JEDNORAZOWO ŚRODKÓW NA PODJĘCIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
Inspektor w Wydziale Ogólnym (umowa na zastępstwo)
Dodatkowe informacje a stronie: https://www.gov.pl/web/krus/1100-op110142025---inspektor-w-wydziale-ogolnym-umowa-na-zastepstwo, aktualne do: 13.02.2025 r.
Wydziały
Nazwisko i Imię | Nr. telefonu | Nr. pokoju | ||
D | Irena Lebiedzińska | Dyrektor PUP | 77 44 22 920 | 10 |
DZ | Tomasz Kwiatek | Zastępca Dyrektora PUP | 77 44 22 920 | 12 |
DA | Sekretariat | 77 44 22 920 | 11 | |
CENTRUM AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ | ||||
Izabela Bocheńska | Kierownik CAZ | 77 44 22 945 | 9 | |
REFERAT POŚREDNICTWA PRACY | ||||
CP | Małgorzata Stelmaszek | Kierownik Referatu | 77 44 21 887 | 3 |
CP | Magdalena Ciupka | Doradca klienta – poszukujący pracy, opinie starosty dot. zatrudnienia cudzoziemców | 77 44 22 943 | 1 |
Nazwiska rozpoczynające się od litery: | ||||
CP | Joanna Wiercińska | Doradca klienta A, B, Ć, F | 77 44 22 952 | Box 7 |
CP | Izabela Kochanek | Doradca klienta C, D ,H, I | 77 44 12 487 | Box 8 |
CP | Paweł Pichen | Doradca klienta G, J, Ł, Ż | 77 44 22 931 | Box 9 |
CP | Małgorzata Dobrowolska | Doradca klienta Ka-Krz | 77 44 10 054 | Box 10 |
CP | Katarzyna Polańska | Doradca klienta Ks-Ky, L, N, O | 77 44 22 944 | Box 11 |
CP | Izabela Kołodziejczyk | Doradca klienta E, M, R | 77 44 22 932 | Box 12 |
CP | Agata Mędrecka | Doradca klienta P, T, U, V | 77 44 11 796 | Box 13 |
CP | Julianna Pietruszka | Doradca klienta S | 77 44 22 951 | Box 14 |
CP | Vita Jaremczuk | Doradca klienta Ś, W, Z, Ź, Y | 77 44 10 235 | Box 15 |
CP | Monika Pietruczuk | Doradca klienta - osoby z niepełnosprawnościami | 77 44 22 956 | Box 16 |
SENIORALNE CENTRUM PRACY | ||||
CP | Małgorzata Budzyńska | Doradca klienta - poszukujący pracy, opinie starosty dot. zatrudnienia cudzoziemców | 77 44 22 943 | 1 |
DZIAŁ EWIDENCJI I ŚWIADCZEŃ | ||||
ZE | Joanna Puto | Kierownik Działu | 77 44 21 579 | 1A |
ZE | Ewa Kutarba | Zastępca Kierownika Działu | 77 44 21 579 | 1A |
ZE | Bożena Kałuska | Korekty ZUS, Odpowiedzi na pisma, | 77 44 22 949 | 1A |
ZE | Iwona Kowalczyk | Korekty ZUS, Odpowiedzi na pisma, | 77 44 22 949 | 1A |
ZE | Żaneta Siekiera | Rejestracja osób bezrobotnych i poszukujących pracy |
77 44 22 948 | Box 1 |
ZE | Regina Hilla | Rejestracja osób bezrobotnych i poszukujących pracy |
77 44 22 948 | Box 2 |
ZE | Agnieszka Pujszo | Rejestracja osób bezrobotnych i poszukujących pracy |
77 44 22 224 | Box 3 |
ZE | Marta Michalska | Rejestracja osób bezrobotnych i poszukujących pracy |
77 44 21 224 | Box 4 |
ZE | Lena Minkiewicz | Rejestracja osób bezrobotnych i poszukujących pracy |
77 44 21 225 | Box 5 |
ZE | Małgorzata Lissoń | Rejestracja osób bezrobotnych i poszukujących pracy |
77 44 21 225 | Box 6 |
ZE | Katarzyna Ratajczak | Zasiłki dla osób bezrobotnych | 77 44 22 954 | 2 |
ZE | Iwona Klyk | Zasiłki dla osób bezrobotnych | 77 44 22 954 | 2 |
ZE | Bożena Początko | Stypendia, dodatki aktywizacyjne, obsługa osób transferujących zasiłek z zagranicy |
77 44 22 937 | 2 |
ZE | Iwona Oleszek | obsługa archiwum | 77 44 22 947 | archiwum |
ZE | Joanna Wolańska-Hołota | obsługa archiwum | 77 44 22 947 | archiwum |
REFERAT WSPÓŁPRACY Z PARTNERAMI RYNKU PRACY | ||||
CW | Mirella Czech - Słaby | Kierownik Referatu | 77 44 21 350 | 16 |
CW | Anna Idzik | Prace interwencyjne, roboty publiczne, bony zatrudnieniowe, dofinansowanie 50+ | 77 44 21 350 | 16 |
CW | Marta Glapa | Prace interwencyjne, roboty publiczne, bony zatrudnieniowe, dofinansowanie 50+ | 77 44 21 350 | 16 |
CW | Anna Szestakowska -Chętnicka | Przyjmowanie ofert pracy, zzb | 77 44 21 410 | 15 |
CW | Grażyna Silicka – Olszowy | Prace społecznie użyteczne | 77 44 21 410 | 15 |
CW | Anna Myk | Staże | 77 44 22 953 | 17 |
CW | Beata Rajman | Staże | 77 44 22 953 | 17 |
CW | Justyna Mandok | Staże | 77 44 22 953 | 17 |
CW | Karina Labisz | Obsługa cudzoziemców | 77 44 21 277 | 14 |
CW | Magdalena Cwynar | Obsługa cudzoziemców | 77 44 21 277 | 14 |
CENTRUM AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ budynek przy ul. Bytnara „Rudego" 8 |
||||
ZESPÓŁ DS PORADNICTWA ZAWODOWEGO | ||||
CZ | Ewa Parcej | Doradca zawodowy | 77 44 22 938 | 10 |
CZ | Małgorzata Ratajczak | Doradca zawodowy | 77 44 23 200 | 1 |
ZESPÓŁ DS. ROZWOJU ZASOBÓW LUDZKICH | ||||
CL | Adam Tatoj | Krajowy Fundusz Szkoleniowy (pracodawcy) | 77 44 23 204 77 44 23 138 |
5 |
CL | Joanna Piesik | Krajowy Fundusz Szkoleniowy (pracodawcy) | 77 44 23 204 77 44 23 138 |
5 |
CL | Ewelina Sterna | Krajowy Fundusz Szkoleniowy (pracodawcy) | 77 44 23 204 77 44 23 138 |
5 |
CL | Agnieszka Czerwińska – Krawczyk | Krajowy Fundusz Szkoleniowy (pracodawcy) | 77 44 23 204 77 44 23 138 |
5 |
CL | Ewa Lewkowicz | Krajowy Fundusz Szkoleniowy (pracodawcy) | 77 44 23 204 77 44 23 138 |
5 |
CL | Małgorzata Hochuł | Szkolenia bezrobotnych | 77 44 22 940 | 1 |
CL | Beata Pikos | Szkolenia bezrobotnych | 77 44 22 940 | 1 |
ZESPÓŁ INSTRUMENTÓW WSPIERAJĄCYCH USŁUGI RYNKU PRACY | ||||
CI | Anna Ligaj – Pach | Refundacja kosztów wyposażenia stanowiska pracy, bony na zasiedlenie | 77 44 21 880 | 3 |
CI | Dominika Zachara | Refundacja kosztów wyposażenia stanowiska pracy, bony na zasiedlenie | 77 44 21 880 | 3 |
CI | Katarzyna Hrycaj | Dotacje na rozpoczęcie działalności gospodarczej | 77 44 22 942 | 4 |
CI | Sylwia Marcinkowska | Dotacje na rozpoczęcie działalności gospodarczej | 77 44 22 942 | 4 |
CI | Magdalena Grońska | Dotacje na rozpoczęcie działalności gospodarczej | 77 44 22 942 | 4 |
CI | Tomasz Patola | Dotacje na rozpoczęcie działalności gospodarczej | 77 44 22 942 | 4 |
CI | Krzysztof Rup | Kontrole, monitoring realizowanych umów | 601 672 343 | 8 |
CI | Karolina Gruszczyńska | Zwrot kosztów przejazdu i refundacja kosztów opieki | 77 44 21 574 | 2 |
CI | Marzena Szerszeńska | Zwrot kosztów przejazdu i refundacja kosztów opieki | 77 44 21 574 | 2 |
FILIA W NIEMODLINIE | ||||
FN | Zofia Bednarz | Kierownik Filii | 77 46 06 312 | NIEMODLIN |
FN | Ewa Chrustawczuk | Zasiłki dla bezrobotnych | 77 42 11 147 | NIEMODLIN |
FN | Sylwia Rusnak | Doradca klienta | 77 42 11 147 | NIEMODLIN |
FN | Anna Środa | Doradca klienta, rejestracja bezrobotnych | 77 42 11 147 | NIEMODLIN |
ZESPÓŁ DS. PROGRAMOWANIA I MONITORINGU RYNKU PRACY | ||||
DM | Tomasz Hrycaj | Koordynator, projekty | 77 44 21 570 | 5 |
DM | Joanna Siczewska | Projekty | 77 44 21 570 | 5 |
DM | Wojciech Walbrecht | Analizy rynku pracy | 77 44 22 955 | 13 |
ZESPÓŁ RADCÓW PRAWNYCH | ||||
DP | Krystyna Rawska | Obsługa prawna | 77 44 22 939 | 18 |
DP | Paulina Najdzińska | Obsługa prawna | 77 44 22 939 | 18 |
ZESPÓŁ DS. KADR | ||||
DK | Wioletta Strzelecka | Starszy inspektor powiatowy | 77 44 22 934 | 9 |
DK | Katarzyna Sobków | Szkolenia pracowników, kadry | 77 44 22 934 | 9 |
DZIAŁ ORGANIZACYJNY | ||||
DO | Beata Malawska | Kierownik Działu | 77 44 22 939 | 18 |
DO | Sabina Kampa | Archiwum | 77 44 22 947 | archiwum |
DO | Alicja Broniszewska | Archiwum | 77 44 22 947 | archiwum |
DO | Natalia Mielniczuk | Archiwum | 77 44 22 947 | archiwum |
DZIAŁ FINANSOWO KSIĘGOWY | ||||
DG | Janusz Gembarzewski | Główny Księgowy | 77 44 21 210 | 6 |
GF | Anna Kornek | Kierownik Działu | 77 44 22 933 | 7 |
GF | Emilia Sobańska | Księgowość | 77 44 22 933 | 7 |
GF | Elżbieta Kołaczkowska | Księgowość | 77 44 21 590 | 8 |
GF | Joanna Tarara | Księgowość | 77 44 21 590 | 8 |
GF | Sara Woźniak | Księgowość | 77 44 21 590 | 8 |
GF | Grzegorz Patrzałek | Księgowość | 77 44 21 590 | 8 |
GF | Anna Szady | Księgowość | 77 44 21 590 | 8 |
DZIAŁ ADMINISTRACYJNY I OBSŁUGI URZĘDU | ||||
DA | Joanna Fijałkowska | Kierownik Działu | 77 44 21 887 | 3 |
DA | Anna Antosik | Informacja telefoniczna | 77 44 22 929 800 88 11 22 | 13A |
DA | Józef Kwiatkowski | Zakupy, poczta, kierowca | 77 44 22 929 | 13A |
DA | Ewelina Górska | Obsługa kancelarii | 77 44 22 946 | KANCELARIA |
DA | Monika Piechaczek | E-DOC | 77 44 21 577 | KANCELARIA |
DA | Daria Bihun | E-DOC | 77 44 21 577 | KANCELARIA |
DA | Marcelina Rynkar | E-DOC | 77 44 21 577 | KANCELARIA |
ZESPÓŁ DS. INFORMATYKI | ||||
DI | Jarosław Wójcik | Starszy Informatyk | 77 44 22 955 | 13 |
DI | Marcin Krawczyk | Starszy Informatyk | 77 44 22 955 | 13 |
NABÓR WNIOSKÓW O REFUNDACJĘ KOSZTÓW WYPOSAŻENIA LUB DOPOSAŻENIA STANOWISKA PRACY DLA SKIEROWANEGO BEZROBOTNEGO
Szanowni Państwo,
uprzejmie informujemy, że w okresie od 1 stycznia 2024 r. do 31 grudnia 2025 r. Powiatowy Urząd Pracy w Opolu w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Opolskiego 2021-2027, Priorytet 5 – Fundusze Europejskie wspierające opolski rynek pracy i edukację, Działanie 5.1 – Aktywizacja zawodowa osób pozostających bez zatrudnienia realizowana przez PUP realizuje projekt pn. „Aktywizacja zawodowa osób pozostających bez zatrudnienia realizowana przez PUP Opole (II)", współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
Jedną z form wsparcia dla bezrobotnych, realizowaną w ramach projektu, jest zatrudnienie ich na wyposażonych lub doposażonych stanowiskach pracy, przez podmioty prowadzące działalność gospodarczą, którym przyznana zostanie refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy.
W roku 2025 planowane jest przyznanie co najmniej 40 refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia co najmniej 40 stanowisk pracy.
Nabór „Wniosków o refundację ze środków Funduszu Pracy kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy" odbędzie się w okresie od 11 do 12 lutego 2025 roku.
Maksymalna kwota refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia jednego stanowiska pracy wynosi 38 000,- zł brutto.
Na wyposażone stanowiska pracy, do zatrudnienia, kierowane będą osoby bezrobotne zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy w Opolu.
UWAGA !!!
o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy mogą ubiegać się podmioty prowadzące działalność gospodarczą, które w dniu złożenia wniosku nie zalegają z wypłacaniem wynagrodzeń pracownikom oraz z opłacaniem należnych składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych oraz Fundusz Emerytur Pomostowych, a także nie zalegają w dniu złożenia wniosku z opłacaniem innych danin publicznych.
Podmioty prowadzące działalność gospodarczą, zainteresowane wyposażeniem lub doposażeniem stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego, proszone są o składanie „Wniosków o refundację ze środków Funduszu Pracy kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy" wraz z kompletem wymaganych załączników w zaklejonej kopercie, formatu A-4, w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Opolu, ul. mjr Hubala 21, 45-266 Opole lub przesłanie wniosku pod wskazany adres (liczy się data wpływu dokumentów do Powiatowego Urzędu Pracy w Opolu) w terminie naboru wniosków.
Wnioski złożone przed i po terminie naboru nie zostaną uwzględnione.
Z uwagi na wymogi realizowanego projektu prosimy o składanie wniosków w formie wydruku kolorowego.
„Regulamin Powiatowego Urzędu Pracy w Opolu w sprawie przyznawania ze środków Funduszu Pracy refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy, podmiotom prowadzącym działalność gospodarczą i innym" oraz wniosek o refundację wraz z załącznikami, dostępne są pod linkiem:
https://opole.praca.gov.pl/-/9865150-refundacja-kosztow-wyposazenia-lub-doposazenia-stanowiska-pracy
UWAGA !!!
Przed naborem wniosków o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy, zapraszamy podmioty zainteresowane ubieganiem się o refundację na webinarium, w trakcie którego przedstawione zostaną warunki ubiegania się o refundację, a także sposób prawidłowego wypełnienia wniosku.
Webinar odbędzie się 4 lutego 2025 r. o godz. 9.00 na platformie ZOOM.
Zgłoszenie proszę wysłać na adres e-mail: e.parcej@pup.opole.pl koniecznie wpisując w tytule emaila „WEBINAR - REFUNDACJA", a w treści emaila swoje imię i nazwisko, numer telefonu oraz datę webinaru. Po zarejestrowaniu swojego zgłoszenia otrzymają Państwo link do spotkania (1 dzień przed spotkaniem).
Szczegółowych informacji udzielają: Anna Ligaj- Pach i Dominika Zachara - tel. 77 44 21 880
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
NABÓR WNIOSKÓW Z LIMITU KRAJOWEGO FUNDUSZU SZKOLENIOWEGO 2025
Szanowni Państwo,
uprzejmie informujemy, że 4-5 lutego 2025 r. odbędzie się nabór „Wniosków o przyznanie środków z limitu Krajowego Funduszu Szkoleniowego na finansowanie lub współfinansowanie działań na rzecz kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców".
Kwota limitu KFS na rok 2025 dla Powiatowego Urzędu Pracy w Opolu wynosi 2 524 400,00 zł.
Pracodawcy zainteresowani otrzymaniem dofinasowania na kształcenie ustawiczne Pracowników
i Pracodawców, proszeni są o złożenie „Wniosku o przyznanie środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego na finasowanie działań na rzecz kształcenia ustawicznego pracowników
i pracodawców" wraz z kompletem wymaganych dokumentów w zaklejonej kopercie. Bardzo prosimy nie zszywać/spinać/sklejać składanych dokumentów !!!
Wnioski należy składać:
- osobiście tylko i wyłącznie w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Opolu, przy ul. mjr. Hubala 21, 45-266 Opole w godzinach od 8.00 do 14.00,
- lub przesłać pod wskazany wyżej adres za pośrednictwem operatora pocztowego lub firmy kurierskiej (liczy się data wpływu wniosku do urzędu),
- lub elektronicznie za pośrednictwem portalu praca.gov.pl
Ścieżka postępowania w przypadku elektronicznego składania wniosku:
( portal praca.gov.pl → Wnioski o usługi i świadczenia z urzędu → Pismo do urzędu (PSZ-PU)
w punkcie 3 pisma: DANE SPRAWY Rodzaj sprawy należy wpisać „Wniosek z KFS" → do pisma należy dołączyć podpisany i zeskanowany wniosek wraz z wszystkimi wymaganymi załącznikami
( tylko i wyłącznie w formacie pdf ).
UWAGA:
Zakwalifikowane do oceny formalnej będą jedynie wnioski złożone w terminie naboru
tj. 04-05 lutego 2025 r. i na aktualnym, obowiązującym w roku 2025 druku wniosku.
Zgodnie z priorytetami ustalonymi przez Ministra właściwego ds. pracy środki z limitu podstawowego Krajowego Funduszu Szkoleniowego na rok 2025 można przeznaczyć na finansowanie działań określonych w art. 69 ust. 2 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, w tym na:
- Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie tj. w powiecie lub w województwie.
- Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy.
- Wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników zgodnie z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź we wrześniu 2024 roku.
- Poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej i wspierania integracji w miejscu pracy.
- Promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m.in. szkolenia z zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej.
- Wsparcie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy.
- Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych.
- Rozwój umiejętności cyfrowych.
- Wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacją energetyczną.
U W A G A :
Interpretacja priorytetów wydatkowania limitu KFS w 2025 roku dostępna jest w dokumentach
do pobrania pn. INTERPRETACJA PRIORYTETÓW KFS W ROKU 2025.
Pracodawca ubiegający się w 2025 r. o przyznanie środków z KFS na finansowanie lub współfinansowanie działań na rzecz kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców musi spełnić przynajmniej jeden z powyższych priorytetów.
Do określenia zawodu deficytowego przy priorytecie nr 1 urząd będzie brał pod uwagę „Barometr zawodów dla powiatu opolskiego i miasta Opola". Szczegółowy wykaz zawodów deficytowych powiatu opolskiego i miasta Opole dostępny w dokumentach do pobrania, pod nazwą – Barometr zawodów - powiat opolski i miasto Opole 2025.
Z uwagi na czas rozpatrywania wniosków oraz konieczność zawarcia umów przed terminem rozpoczęcia kształcenia, Pracodawca powinien planować rozpoczęcie kształcenie nie wcześniej niż 5 maja 2025 r. (okres ten będzie przeznaczony na dokonanie oceny formalnej i merytorycznej wniosków z zastrzeżeniem, że okres rozpatrywania wniosków może ulec wydłużeniu).
PRACODAWCO – przed wypełnieniem „Wniosku o przyznanie środków z limitu Krajowego Funduszu Szkoleniowego na finansowanie lub współfinansowanie działań na rzecz kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców" zapoznaj się z Regulaminem oraz z pozostałą dokumentacją. Komplet dokumentów znajdziesz pod linkiem:
https://opole.praca.gov.pl/dokumenty-do-pobrania/-/asset_publisher/snvVnURy1dfX/content/9864165-krajowy-fundusz-szkoleniowy?p_r_p_assetEntryId=9864169
Szczegółowych informacji udzielają:
Joanna Piesik, Agnieszka Czerwińska-Krawczyk, Ewelina Sterna, Ewa Lewkowicz i Adam Tatoj,
tel. 77 / 44 23 204 lub 77 / 44 23 138