PFRON - WYPOSAŻENIE STANOWISKA DLA OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ - Nabór wniosków nr WDS/2/2025/PFRON

Print Drukuj

Wnioski prosizmy składać od 01.09.2025 r. do odwołania naboru. Nabór zostanie odwołany w przypadku możliwości zawarcia umów na kwotę będącą w dyspozycji urzędu


Maksymalna kwota refundacji kosztów wyposażenia stanowiska pracy do wysokości piętnastokrotnego przeciętnego wynagrodzenia (36 miesięcy zatrudnienia na stworzonym stanowisku)

Link do kwoty przeciętnego wynagrodzenia - kliknij


Wsparcie będzie realizowane w oparciu o zapisy:
1. ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych;
2. rozporządzenia MPiPS z dnia 11 marca 2011 r.  w sprawie zwrotu kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej.

Na wyposażone stanowiska pracy będą skierowane  wyłącznie osoby zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy w Jarosławiu jako osoby bezrobotne lub poszukujące pracy pozostające bez zatrudnienia posiadające aktualne orzeczenie o stopniu niepełnosprawności.



 
WAŻNE! - Wnioski można składać przy użyciu systemu SOW

Kliknij, aby wypełnić i złożyć wniosek

SOW to ogólnopolski, bezpłatny i utrzymywany przez PFRON dedykowany system informatyczny, za pomocą którego osoby niepełnosprawne i jednostki działające na ich rzecz (pracodawcy, przedsiębiorcy, organizacje pozarządowe itp.) mogą przez Internet składać wnioski o wsparcie finansowane przez PFRON, dystrybuowane przez jednostki samorządu terytorialnego. Korzystając nieodpłatnie z systemu SOW, można przez Internet złożyć elektroniczny wniosek również w dzień wolny od pracy, 24 godziny na dobę, 365 dni w roku.

Możliwe są 3 sposoby postępowania w przypadku wnioskowania:

Sposób 1 - elektroniczny
Wniosek należy wypełnić, podpisać elektronicznie (podpis elektroniczny lub profil zaufany) oraz złożyć (przesłać) do Urzędu całkowicie przy użyciu systemu SOW

Kliknij, aby złożyć wniosek elektronicznie

Sposób 2 - hybrydowy
Wniosek należy wypełnić w systemie SOW, następnie wydrukować, podpisać własnoręcznym podpisem (osoby upoważnione) oraz złożyć w siedzibie Urzędu - ul. Juliusza Słowackiego 2, 37- 500 Jarosław

Kliknij, aby złożyć wniosek w sposób hybrydowy

Sposób 3 - tradycyjny
Wniosek należy pobrać z linku umieszczonego na dole naboru, następnie wydrukować, uzupełnić ręcznie, podpisać własnoręcznym podpisem (osoby upoważnione) oraz złożyć w siedzibie Urzędu - ul. Juliusza Słowackiego 2, 37- 500 Jarosław

Do wniosku należy dołączyć:

1. Zał nr 1 oświadczenie o otrzymanej pomocy de minimis
2. Formularz pomocy de minimis
3. Klauzula informacyjna
4. Aktualne zaświadczenia lub inne dokumenty potwierdzające dane, o których mowa w bloku B.
5. Odpowiednio:
1) bilans oraz rachunek zysków i strat za ostatnie dwa lata obrotowe – w przypadku podmiotów sporządzających bilans,
2) w pozostałych przypadkach roczne rozliczenia podatkowe za ostatnie dwa lata wraz z dowodem przyjęcia przez urząd skarbowy lub poświadczone przez audytora albo z dowodem nadania do urzędu skarbowego,
6. Aktualne zaświadczenie z banku o posiadanych środkach finansowych, obrotach na rachunku za ostatni rok, ewentualnym zadłużeniu i prawnej formie zabezpieczenia oraz lokatach terminowych.

Kliknij, aby złożyć wniosek w sposób tradycyjny
Wnioski złożone w sposób hybrydowy lub tradycyjny zostaną naniesione do systemu przez pracowników Urzędu, przy użyciu którego będą poddawane ocenie formalnej oraz merytorycznej.
Uzupełnienie elektroniczne wniosku jest możliwe wyłącznie przy użyciu systemu SOW, zatem zachęcamy Państwa do korzystania z systemu, który umożliwia weryfikację formalną prawidłowego wypełnienia wniosku przed jego złożeniem. Wersja papierowa wniosku nie jest edytowalna elektronicznie.
Jest to system zewnętrzny (internetowy) zatem wszystkie instrukcje, wyjaśnienia, pomoc, FAQ dotyczące rejestracji, logowania, składania wniosków są udostępniane wyłącznie przez PFRON na poniższej stronie internetowej

Kliknij do strony internetowej PFRON/SOW

Informacje przed złożeniem wniosku można uzyskać pod numerem 16 734 11 11 wew. 255 I 259
Informacje w sprawie złożonego wniosku można uzyskać pod numerem 16 734 11 11 wew. 305

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu


PODPISAĆ I DOŁĄCZYĆ DO WNIOSKU KLAUZULA INFORMACYJNA.docx

Print Drukuj

Podgląd niedostępny

Hmm... wygląda na to, że ten element nie ma podglądu, który możemy Ci pokazać.

Informacje o publikacji dokumentu


Załącznik nr 1 do wniosku.pdf

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Formularz de minimis.pdf

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Formularz de minimis dla wykonującego usługę świadczoną w ogólnym interesie gospodarczym.pdf

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


FORMUL~2 (1).pdf

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


FORMUL~2.pdf

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.pdf

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Wniosek o zawarcie umowy - (WDS) PUP Jarosław.docx

Print Drukuj

Podgląd niedostępny

Hmm... wygląda na to, że ten element nie ma podglądu, który możemy Ci pokazać.

Informacje o publikacji dokumentu


Mobilny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Starostwie Powiatowym w Jarosławiu

Print Drukuj

logotyp UE , funfusze europejskie

Serdecznie zapraszamy mieszkańców powiatu jarosławskiego (osoby fizyczne, przedsiębiorców, organizacje pozarządowe, JST) na indywidualne, bezpłatne konsultacje dotyczące pozyskania wsparcia z Funduszy Europejskich.

Jeśli poszukujesz środków na rozwój lub założenie działalności gospodarczej, chcesz uczestniczyć w szkoleniach, dowiedzieć się czy Twój pomysł ma szansę na otrzymanie dofinansowania przyjdź na spotkanie z konsultantem Funduszy Europejskich.

Z pomocy konsultanta będzie można skorzystać 3 września 2025 (środa) w godzinach od 9:00 do 11:30 w siedzibie Starostwa Powiatowego w Jarosławiu, 37-500 Jarosław, ul. Jana Pawła II 17.

Celem akcji jest ułatwienie mieszkańcom dostępu do informacji i wiedzy dotyczącej możliwości wsparcia z Funduszy Europejskich oraz pomoc w sprawnej realizacji projektów.

Serdecznie zapraszamy!

Zapraszamy również do kontaktu z Lokalnym Punktem Informacyjnym Funduszy Europejskich w Przemyślu.

Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Przemyślu

Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego

ul. Kościuszki 2, 37-700 Przemyśl

tel. 798 771 080, 798 771 524

zapytaj@podkarpackie.pl

https://funduszeue.podkarpackie.pl/

https://pl-pl.facebook.com/gpirzeszow

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu


MPI plakat SP w Jarosławiu (6).pdf

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


19 Lubelska Brygada Zmechanizowana

Print Drukuj

Podgląd niedostępny

Hmm... wygląda na to, że ten element nie ma podglądu, który możemy Ci pokazać.

Informacje o publikacji dokumentu


19 lubelska brygada zmechanizowana

Print Drukuj
0 Foldery
1 Dokument
Informacje o publikacji dokumentu


Zajęcia pt. „BizneStart ABC Przedsiębiorczości” dla osób zamierzających założyć własną działalność gospodarczą

Print Drukuj

Informujemy, że w dniach 3-5.09.2025 r. Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie organizuje zajęcia z zakresu zakładania własnej działalności gospodarczej pt. „BizneStart ABC Przedsiębiorczości”.  Uprzejmie prosimy, o udostępnienie powyższej informacji  klientom Państwa urzędu. Udział w zajęciach jest bezpłatny. Szczegółowe informacje na plakacie dołączonym poniżej.

Informacje o publikacji dokumentu


wup-post

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Stopa bezrobocia

Print Drukuj

Stopa bezrobocia w lipcu 2025 roku wyniosła:

  • w powiecie jarosławskim - 11,1%,

  • w województwie podkarpackim - 8,7%,

  • w Polsce - 5,4%.

Więcej informacji o wysokości stopy bezrobocia znajduje się w zakładce Stopa bezrobocia.

Dane dotyczące stopy bezrobocia wg województw, podregionów i powiatów publikowane są przez Główny Urząd Statystyczny (GUS)

Informacje o publikacji dokumentu


Stopa bezrobocia w 2025 roku

Print Drukuj
Stopa bezrobocia podana w procentach
Miesiąc Polska Polska
(po korekcie)
województwo 
podkarpackie
województwo
podkarpackie
(po korekcie)
powiat 
jarosławski
powiat 
jarosławski 
(po korekcie)
Styczeń 5,4   9,1   11,7  
Luty 5,4   9,1   12,0  
Marzec 5,3   8,8   11,3  
Kwiecień 5,2   8,6   10,9  
Maj 5,0   8,4   10,7  
Czerwiec 5,2   8,5   10,8  
Lipiec 5,4   8,7   11,1  
Sierpień            
Wrzesień            
Październik            
Listopad            
Grudzień            

Korekta oznacza, że dane zostały zmienione przez GUS w stosunku do pierwotnie publikowanych.

Informacje o publikacji dokumentu


Bon na zasiedlenie - nr BNZ/3/2025/FPA - do odwołania

Print Drukuj

BON NA ZASIEDLENIE realizowany na zasadach opisanych w art. 208 ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia

Wnioski prosimy składać od 26.08.2025 r.

Nabór zostanie odwołany w przypadku złożenia wniosków w liczbie przewyższającej posiadane środki.
Źródła finansowania bonów
Fundusz Pracy
lub
Europejski Fundusz Społeczny Plus w ramach projektu pn. ""Aktywizacja osób bezrobotnych z powiatu jarosławskiego (II)" realizowanego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027, Priorytet 7 Kapitał ludzki gotowy do zmian, Działanie 7.1 Aktywizacja zawodowa osób pozostających bez pracy
​​​​​​​​​​​​​​
Maksymalna wnioskowana oraz przyznana wysokość bonu na zasiedlenie nie może przekroczyć 200% przeciętnego wynagrodzenia

Aktualna wysokość przeciętnego wynagrodzenia


 
Informacje przed złożeniem wniosku można uzyskać osobiście lub telefonicznie u swojego doradcy ds. zatrudnienia.

Szczegółowe informacje w sprawie złożonego wniosku można uzyskać pod numerem 16 734 11 11 wew. 314

Wniosek i załączniki do pobrania

Informacje o publikacji dokumentu


„Twoja szansa – czas na rynek pracy bez dyskryminacji i bez segregacji płci”

Print Drukuj

Fundacja Centrum Rozwiązań Biznesowych rozpoczyna realizację projektu: „Twoja szansa – czas na rynek pracy bez dyskryminacji i bez segregacji płci”, który jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027.

Celem projektu jest wdrożenie rozwiązań równościowych (w obszarze zwalczania dyskryminacji oraz zrównoważonego pod względem płci uczestnictwa w rynku pracy) w min.20 pracodawców z terenu woj. podkarpackiego poprzez zaplanowane działania w projekcie dla 60 pracowników z woj. Podkarpackiego (w tym min. 36 kobiet) prowadzące do uzyskania kompetencji w obszarach niedyskryminacji, segregacji płci i zarządzania wiekiem przez min. 80 % UP w okresie 01.06.2024 - 30.09.2025 roku.

Oferujemy następujące formy wsparcia:

  • doradztwo dla firm: opracowanie dokumentu planistyczno-wdrożeniowego z zakresu zarządzania różnorodnością/strategii zarządzania wiekiem
  • szkolenia z zakresu postaw liderów, przywództwa kobiet w zespołach
  • wsparcie konsultacyjne dla kobiet, które otrzymały awanse lub są etapie awansu lub chciałyby go uzyskać
  • szkolenia z zakresu zarządzania wiekiem z wykorzystywaniem narzędzie „Z wiekiem na plus”

Do udziału w projekcie zapraszamy przedsiębiorstwa i ich pracowników spełniające wszystkie poniższe warunki:

  • pracodawcy z terenu województwa podkarpackiego, które posiadają siedzibę/oddział/miejsce wykonywania działalności na obszarze miast średnich tracących funkcje społeczno-gospodarcze, tj. Przemyśla, Sanoka, Jasła, Jarosławia, Mielca, Krosna, Dębicy, Niska, Stalowej Woli, Tarnobrzega, Przeworska oraz obszarze objętym Programem Strategicznym Rozwoju Bieszczad, Programem dla Rozwoju Roztocza, Inicjatywą Czwórmiasto.
  • pracownicy: osoby fizyczne zatrudnione u wyżej wymienionych.

Szczególnie zapraszamy:

  • kobiety
  • osoby starsze
  • osoby w wieku 50 lat i więcej
  • osoby w wieku 55 lat i więcej
  • osoby z niepełnosprawnościami
  • osoby dyskryminowane i narażone na dyskryminację w miejscu pracy
  • osoby doświadczające stereotypów związanych z płcią
  • pracownicy organizacji pozarządowych
  • pracownicy przedsiębiorstw

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu


thFjq8it0LmJUPeZ.jpeg

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu