Aktualne nabory - Powiatowy Urząd Pracy w Jarosławiu
Nieodpłatna pomoc prawna, poradnictwo obywatelskie, mediacja oraz edukacja prawna w 2025 r.
Stowarzyszenie Sursum Corda realizuje projekt powierzony przez powiat jarosławski, który obejmuje obszar nieodpłatnej pomocy prawnej, poradnictwa obywatelskiego oraz mediacji.
Celem tego projektu jest zapewnienie mieszkańcom równego dostępu do profesjonalnej pomocy prawnej, a także wsparcie w radzeniu sobie z trudnymi sytuacjami życiowymi i formalnymi. Pomoc jest świadczona przez prawników, doradców obywatelskich oraz mediatorów.
Jeśli szukasz pomocy lub wsparcia prawnego w trudnej sprawie lub nie stać Cię na skorzystanie z usług kancelarii prawnej i nie masz się do kogo zwrócić o pomoc, zapraszamy do skorzystania z punktów nieodpłatnej pomocy prawnej i poradnictwa obywatelskiego na terenie powiatu jarosławskiego.
Znajdziesz tam profesjonalną i darmową pomoc radców prawnych, adwokatów, mediatorów oraz osób zajmujących się poradnictwem obywatelskim. Pomoc świadczona jest na podstawie ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 roku o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej.
Oprócz świadczenia indywidualnej, darmowej pomocy - prowadzimy także EDUKACJĘ PRAWNĄ, która zmierza do zwiększania świadomości prawnej społeczeństwa. Materiały są dostępne do pobrania na dedykowanej dla POWIATU JAROSŁAWSKIEGO podstronie projektowej.
Wśród darmowych materiałów edukacyjnych wyprodukowanych w II kwartale 2025 r. znajdą Państwo m.in.:
- E-BROSZURY PRAWNE, które w zwięzły sposób omawiają kluczowe zagadnienia dotyczące wypowiedzenia umowy najmu i eksmisji, zadłużenia i egzekucji komorniczej, praw konsumenta oraz odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży.
- PREZENTACJE MULTIMEDIALNE „POPRAWNIE, CZYLI JAK? PRAWA I OBOWIĄZKI NASTOLATKÓW”, które wyjaśniają zagadnienia prawne istotne dla młodych ludzi, tj. zarządzanie finansami, prawa w relacjach rówieśniczych, prawne aspekty używania substancji oraz prawo do prywatności w mediach
społecznościowych
- FILMIK EDUKACYJNY „HEJT – STOP! PRAWO PO TWOJEJ STRONIE”, który w przystępny sposób przedstawia informacje i praktyczne wskazówki dotyczące radzenia sobie z problemem hejtu wśród młodzieży.
- PODCASTY PRAWNE „PRAWNICZA ROZGŁOŚNIA”, to seria podcastów, w której nasi prawnicy w kilku minutach omawiają kluczowe zagadnienia prawne, takie jak urlopy pracownicze, praca zdalna, zniszczenie mienia, obowiązki edukacyjne rodziców oraz opiekę naprzemienną nad dzieckiem.
- ARTYKUŁY PRAWNE, które poruszają tematy takie jak: zmiany w 800+, e-doręczenia oraz inne ważne kwestie prawne.
Projekt „Aktywizacja zawodowa osób młodych bezrobotnych w wieku 18-29 lat, wsparcie rozwoju przedsiębiorczości"
Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie w partnerstwie z Powiatowymi Urzędami Pracy województwa podkarpackiego realizuje projekt pn. „Aktywizacja zawodowa osób młodych bezrobotnych w wieku 18-29 lat, wsparcie rozwoju przedsiębiorczości", w ramach Priorytetu 7 Kapitał ludzki gotowy do zmian, Działania 07.03 Aktywizacja osób młodych pozostających '[[][/bez pracy/wsparcie rozwoju przedsiębiorczości programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+) na lata 2021–2027.
Głównym celem przedsięwzięcia jest rozwój przedsiębiorczości wśród ludzi młodych w województwie podkarpackim poprzez udzielenie dotacji na rozpoczęcie działalności gospodarczej.
Projekt adresowany jest do osób bezrobotnych w wieku 18-29 lat, zarejestrowanych w powiatowym urzędzie pracy, które zamieszkują województwo podkarpackie.
Podczas rekrutacji, preferowanymi grupami będą osoby zamieszkujące na obszarach objętych Programem Strategicznym Rozwoju Bieszczad, Programem dla Rozwoju Roztocza i Inicjatywą Czwórmiasto oraz zamieszkujące na obszarze miast średnich tracących funkcje społeczno-gospodarcze, tj.: Przemyśla, Sanoka, Jasła, Jarosławia, Mielca, Krosna, Dębicy, Niska, Stalowej Woli, Tarnobrzega oraz Przeworska.
Zaplanowane formy wsparcia to m.in.:
- Przeprowadzenie identyfikacji potrzeb oraz opracowanie indywidualnego planu działania dla każdego uczestnika z uwzględnieniem posiadanych kompetencji oraz preferencji zawodowych predysponujących do prowadzenia działalności gospodarczej.
- Ocena umiejętności cyfrowych oraz, w przypadku zaistnienia potrzeby, podniesienie poziomu tych kompetencji.
- Szkolenie z zakresu zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej służące późniejszemu zarejestrowaniu i prowadzeniu działalności.
- Przyznanie jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej.
Projekt jest realizowany w okresie od 01.10.2023 roku do 31.12.2029 roku.
Całkowita wartość projektu to kwota 153 577 952,00 złotych, z czego dofinansowanie Unii Europejskiej wynosi 129 900 452,00 złotych, a wkład własny 23 677 500,00 złotych.
Wkład własny Powiatowego Urzędu Pracy w Jarosławiu (Fundusz Pracy) - 1 073 528,00 zł.
KONTAKT
Informacje dotyczące projektu można uzyskać w biurze projektu: Powiatowy Urząd Pracy w Jarosławiu
ul. Słowackiego 2, 37-500 Jarosław, tel.: 16 734 11 11
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie #fep
Nabór nr 7.3/1/2025/PUP-JR - ZAKOŃCZONY
Powiatowy Urząd Pracy w Jarosławiu ogłasza nabór nr 7.3/1/2025/PUP-JR do projektu pn. „Aktywizacja zawodowa osób młodych bezrobotnych w wieku 18-29 lat, wsparcie rozwoju przedsiębiorczości” w ramach Priorytetu 7 – Kapitał ludzki gotowy do zmian, Działania 07.03 Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy/wsparcie rozwoju przedsiębiorczości programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027.
Jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej w podanym naborze będą udzielane w kwocie nie wyższej niż 6-krotność wysokości przeciętnego wynagrodzenia, tj. 53 773,70 zł.
Założona kwota alokacji na nabór wynosi: 537 737,00 zł
Nabór adresowany jest do osób bezrobotnych w wieku 18-29 lat, zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Jarosławiu.
Projekt jest realizowany w formule partnerskiej z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Rzeszowie.
Termin i miejsce składania dokumentów rekrutacyjnych:
Dokumenty rekrutacyjne przyjmowane będą w terminie od 03.09.2025 r. do 04.09.2025 r.:
- w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Jarosławiu, przy ul. Słowackiego 2, 37-500 Jarosław, w godzinach 07.00-15.00,
- za pomocą środków komunikacji elektronicznej (ePUAP, e‑Doręczenia) w przypadku posiadania przez Kandydata/tkę podpisu kwalifikowanego lub profilu zaufanego (w przypadku dokumentów rekrutacyjnych złożonych za pomocą ww. środków komunikacji elektronicznej przepisy §4 ust. 1., 2. i 3. Regulaminu rekrutacji stosuje się odpowiednio – każdy z dokumentów powinien zostać oddzielnie podpisany, odzwierciedlenia (kopie) dokumentów winny zostać dodatkowo poświadczone za zgodność z oryginałem),
- za pośrednictwem operatora pocztowego (za datę złożenia dokumentu uznaje się datę nadania w placówce pocztowej tj. datę stempla pocztowego).
Kontakt w sprawie naboru: tel. 16 734 11 11 wew. 236.
Prosimy o dokładne zapoznanie się z Regulaminem rekrutacji oraz pozostałymi dokumentami.
Osoby bezrobotne chcące wziąć udział w projekcie powinny złożyć następujące dokumenty rekrutacyjne:
Obowiązkowe:
Dodatkowe:
|
Statystyka jarosławskiego rynku pracy
Podstawowe informacje statystyczne - stan na 31.08.2025 r.
Liczba bezrobotnych - 4552, w tym 2331 kobiet.
Liczba bezrobotnych z prawem do zasiłku - 761, w tym 398 kobiet.
Liczba zgłoszonych miejsc pracy i miejsc aktywizacji zawodowej w sierpniu 2025 r. - 104.
Więcej informacji statystycznych znajduje się w zakładce Statystyka lokalnego rynku pracy, w której zamieszczone są:
1. Sprawozdania miesięczne MRPiPS-01, MRPiT-01 za 2021 r., MRiPS-01 za 2022 r. i 2023 r., MRPiPS-01 za 2024 r. oraz MRPiPS-01 za 2025 r. zazawierające dane o:
- strukturze i bilansie bezrobotnych
- aktywnych formach przeciwdziałania bezrobociu
- poszukujących pracy, osobach uprawnionych do dodatku aktywizacyjnego, cudzoziemcach
- wolnych miejscach pracy i miejscach aktywizacji zawodowej
- zwolnieniach grupowych i zwolnieniach monitorowanych
- strukturze bezrobotnych oraz poszukujących pracy według czasu pozostawania bez pracy, wieku, wykształcenia i stażu pracy
2 .Sprawozdania miesięczne MRPiPS-01 (MPiPS-01) za lata 2010-2020 zawierające dane o:
- strukturze i bilansie bezrobotnych
- aktywnych formach przeciwdziałania bezrobociu
- poszukujących pracy
- pośrednictwie pracy i wybranych formach aktywizacji
- zwolnieniach grupowych i zwolnieniach monitorowanych
3. Sprawozdania kwartalne Załącznik 1 do Sprawozdania MRPiPS-01 (MPiPS-01) za lata 2010-2020 zawierające dane o:
- bezrobotnych oraz poszukujących pracy według czasu pozostawania bez pracy, wieku, poziomu wykształcenia i stażu pracy
Ponadto Powiatowy Urząd Pracy w Jarosławiu gromadzi od 2021 roku dane statystyczne w następujących sprawozdaniach:
- Załącznik 1 do sprawozdania MRiPS-01 (MRPiT-01) "Bezrobotni oraz wolne miejsca pracy i miejsca aktywizacji zawodowej według zawodów i specjalności"
- Załącznik 2 do sprawozdania MRiPS-01 (MRPiT-01) "Poradnictwo zawodowe, szkolenie bezrobotnych i poszukujących pracy, staż i przygotowanie zawodowe dorosłych, kształcenie ustawiczne"
- Załącznik 3 do sprawozdania MRiPS-01 (MRPiT-01) "Bezrobotni według gmin"
- Załącznik 4 do sprawozdania MRiPS-01 (MRPiT-01) "Umowy z agencjami zatrudnienia, programy specjalne, programy regionalne, Programy Aktywizacja i Integracja, zlecenia działań aktywizacyjnych"
oraz dane statystyczne za lata 2010-2020 w następujących sprawozdaniach:
- Załącznik 2 do sprawozdania MRPiPS-01 (MPiPS-01) "Bezrobotni według rodzaju działalności ostatniego miejsca pracy, poszukujący pracy oraz wolne miejsca pracy miejsca aktywizacji zawodowej"
- Załącznik 3 do sprawozdania MRPiPS-01 (MPiPS-01) "Bezrobotni oraz wolne miejsca pracy i miejsca aktywizacji zawodowej według zawodów i specjalności"
- Załącznik 4 do sprawozdania MRPiPS-01 (MPiPS-01) "Poradnictwo zawodowe, szkolenie bezrobotnych i poszukujących pracy, staż i przygotowanie zawodowe dorosłych, kształcenie ustawiczne"
- Załącznik 5 do sprawozdania MRPiPS-01 (MPiPS-01) "Bezrobotni oraz poszukujący pracy zamieszkali na wsi według czasu pozostawania bez pracy, wieku, poziomu wykształcenia i stażu pracy"
- Załącznik 6 do sprawozdania MRPiPS-01 (MPiPS-01) "Formy wsparcia klientów urzędów pracy"
- Załącznik 7 do sprawozdania MRPiPS-01 (MPiPS-01) "Bezrobotni według gmin"
- Załącznik 8 do sprawozdania MRPiPS-01 (MPiPS-01) "Umowy z agencjami zatrudnienia, programy specjalne, programy regionalne, Programy Aktywizacja i Integracja, zlecenia działań aktywizacyjnych"
- MRPiPS-07 (MPiPS-07) "Sprawozdanie o osobach niepełnosprawnych bezrobotnych i poszukujących pracy niepozostających w zatrudnieniu".
Kontakt dotyczący sprawozdań:
Justyna Podolak
tel. 16 734 11 11 wew. 277
Statystyka lokalnego rynku pracy - rok 2025
PRACE INTERWENCYJNE - nabór nr PI/3/2025/RMWB - składanie wniosków od 11.09.2025 do 12.09.2025
Składanie wniosków w terminie od 11.09.2025 do 12.09.2025
Wnioski należy uzupełnić elektronicznie i złożyć w sposób tradycyjny (podpis odręczny - kancelaria urzędu) lub w sposób elektroniczny (podpis kwalifikowalny - e-doręczenia).
Wniosek podpisują osoby upoważnione w liczbie wymaganej na podstawie dokumentów rejestrowych. Pozostałe osoby zarządzające lub reprezentujące wnioskodawcę dołączają oświadczenie dla osób zarządzających lub reprezentujących dołączone do wniosku
Urząd w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku poinformuje wnioskodawcę o rozpatrzeniu wniosku i wyrażeniu zgody lub jej braku na zorganizowanie prac interwencyjnych. W przypadku wniosku niekompletnego zostanie wyznaczony wnioskodawcy 7-dniowy termin na jego uzupełnienie. Wniosek nieuzupełniony w terminie pozostanie bez rozpoznania.
Liczba umów, długość ich trwania oraz kwota miesięcznej refundacji (w ramach naboru) będzie ustalona w oparciu o wysokość środków możliwych do rozdysponowania na etapie rozpatrywania wniosków.
Informacje w sprawie złożonego wniosku można uzyskać pod numerem 16 734 11 11 wew. 304
Wnioski i załączniki do pobrania
ROBOTY PUBLICZNE - nabór nr RP/3/2025/RMWB - składanie wniosków od 11.09.2025 do 12.09.2025
Składanie wniosków w terminie od 11.09.2025 do 12.09.2025
Wnioski należy uzupełnić elektronicznie i złożyć w sposób tradycyjny (podpis odręczny - kancelaria urzędu) lub w sposób elektroniczny (podpis kwalifikowalny - e-doręczenia).
Wniosek podpisuje wyłącznie osoba upoważniona ze strony organizatora, natomiast jeżeli pracodawcą jest inny podmiot to do wniosku należy dołączyć oświadczenie dla osób zarządzających lub reprezentujących pracodawcę (oddzielny dokument) podpisane przez osobę uprawnioną.
Urząd w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku poinformuje wnioskodawcę o rozpatrzeniu wniosku i wyrażeniu zgody lub jej braku na zorganizowanie robót publicznych. W przypadku wniosku niekompletnego zostanie wyznaczony wnioskodawcy 7-dniowy termin na jego uzupełnienie. Wniosek nieuzupełniony w terminie pozostanie bez rozpoznania.
kwota refundacji nie może być wyższa niż faktycznie poniesiony koszt na wynagrodzenie oraz ubezpieczenie społeczne od tego wynagrodzenia
Liczba umów, długość ich trwania oraz kwota miesięcznej refundacji (w ramach naboru) będzie ustalona w oparciu o wysokość środków możliwych do rozdysponowania na etapie rozpatrywania wniosków.
Informacje w sprawie złożonego wniosku można uzyskać pod numerem 16 734 11 11 wew. 304
Wnioski i załączniki do pobrania
PFRON - WYPOSAŻENIE STANOWISKA DLA OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ - Nabór wniosków nr WDS/2/2025/PFRON
Wnioski prosizmy składać od 01.09.2025 r. do odwołania naboru. Nabór zostanie odwołany w przypadku możliwości zawarcia umów na kwotę będącą w dyspozycji urzędu
Maksymalna kwota refundacji kosztów wyposażenia stanowiska pracy do wysokości piętnastokrotnego przeciętnego wynagrodzenia (36 miesięcy zatrudnienia na stworzonym stanowisku)
Link do kwoty przeciętnego wynagrodzenia - kliknij
Wsparcie będzie realizowane w oparciu o zapisy:
1. ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych;
2. rozporządzenia MPiPS z dnia 11 marca 2011 r. w sprawie zwrotu kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej.
Na wyposażone stanowiska pracy będą skierowane wyłącznie osoby zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy w Jarosławiu jako osoby bezrobotne lub poszukujące pracy pozostające bez zatrudnienia posiadające aktualne orzeczenie o stopniu niepełnosprawności.
Kliknij, aby wypełnić i złożyć wniosek
SOW to ogólnopolski, bezpłatny i utrzymywany przez PFRON dedykowany system informatyczny, za pomocą którego osoby niepełnosprawne i jednostki działające na ich rzecz (pracodawcy, przedsiębiorcy, organizacje pozarządowe itp.) mogą przez Internet składać wnioski o wsparcie finansowane przez PFRON, dystrybuowane przez jednostki samorządu terytorialnego. Korzystając nieodpłatnie z systemu SOW, można przez Internet złożyć elektroniczny wniosek również w dzień wolny od pracy, 24 godziny na dobę, 365 dni w roku.
Możliwe są 3 sposoby postępowania w przypadku wnioskowania:
Sposób 1 - elektroniczny
Wniosek należy wypełnić, podpisać elektronicznie (podpis elektroniczny lub profil zaufany) oraz złożyć (przesłać) do Urzędu całkowicie przy użyciu systemu SOW
Kliknij, aby złożyć wniosek elektronicznie
Sposób 2 - hybrydowy
Wniosek należy wypełnić w systemie SOW, następnie wydrukować, podpisać własnoręcznym podpisem (osoby upoważnione) oraz złożyć w siedzibie Urzędu - ul. Juliusza Słowackiego 2, 37- 500 Jarosław
Kliknij, aby złożyć wniosek w sposób hybrydowy
Sposób 3 - tradycyjny
Wniosek należy pobrać z linku umieszczonego na dole naboru, następnie wydrukować, uzupełnić ręcznie, podpisać własnoręcznym podpisem (osoby upoważnione) oraz złożyć w siedzibie Urzędu - ul. Juliusza Słowackiego 2, 37- 500 Jarosław
Do wniosku należy dołączyć:
2. Formularz pomocy de minimis
3. Klauzula informacyjna
4. Aktualne zaświadczenia lub inne dokumenty potwierdzające dane, o których mowa w bloku B.
5. Odpowiednio:
1) bilans oraz rachunek zysków i strat za ostatnie dwa lata obrotowe – w przypadku podmiotów sporządzających bilans,
2) w pozostałych przypadkach roczne rozliczenia podatkowe za ostatnie dwa lata wraz z dowodem przyjęcia przez urząd skarbowy lub poświadczone przez audytora albo z dowodem nadania do urzędu skarbowego,
6. Aktualne zaświadczenie z banku o posiadanych środkach finansowych, obrotach na rachunku za ostatni rok, ewentualnym zadłużeniu i prawnej formie zabezpieczenia oraz lokatach terminowych.
Kliknij, aby złożyć wniosek w sposób tradycyjny
Kliknij do strony internetowej PFRON/SOW
Informacje przed złożeniem wniosku można uzyskać pod numerem 16 734 11 11 wew. 255 I 259
Informacje w sprawie złożonego wniosku można uzyskać pod numerem 16 734 11 11 wew. 305
PODPISAĆ I DOŁĄCZYĆ DO WNIOSKU KLAUZULA INFORMACYJNA.docx
Podgląd niedostępny
Hmm... wygląda na to, że ten element nie ma podglądu, który możemy Ci pokazać.
Formularz de minimis dla wykonującego usługę świadczoną w ogólnym interesie gospodarczym.pdf